Црква и Друштво

„Ја сам, Пут, Истина и Живот“

21.7.14.

Погрешна диоптрија САД-а


Аутор: Љубиша радовић



Кратка и тачна историја САД-а

      Након раскола с Папом лутерана и калвиниста (протестаната) и још милион које каквих секти и сектица, произашлих из ове две главне струје, све се то, онако "џумле", с коца и конопца сакупљено, евакуисало на Аметички континент,....наследило "конквистадоре" и истребило домаће становништво скоро у потпуности, (први геноцид у историји човечанства)...... и у туђој земљи, на туђим костима, постало овај данашњи монструм, који цео свет својим злом,  о јаду забави. Какав ли је то народ којему су најзначајније историјске личности, Били Кид, Бафало Бил, Вајат Ерп, Ал Капоне и Моника Левински. Све што је тамо вредело они су побили.

THE FOREIGN POLICY: Русија је сувише велики играч да би је САД сатерале у угао







УТИЦАЈНИ АМЕРИЧКИ ЛИСТ УПОЗОРИО ДА ПРОТИВ МОСКВЕ

НИЈЕ МОГУЋ „ИРАНСКИ СЦЕНАРИО“





Русија је међу три водећа светска произвођача нафте, а држи прво место по производњи и извозу природног гаса. Стога би санкције уведене на извоз руских енергената могле да представљају озбиљан удар на целу светску економију, удар који би неизбежно утицао и на саму Америку
        СЈЕДИЊЕНЕ Државе не могу за економску блокаду Русије да примене „ирански сценарио“ јер би у том случају Вашингтон нанео удар целој светској економији - оценио је The Foreign Policy.
        Притисак на Русију помоћу санкција - објавио је исти амерички лист - неефикасан је без притиска на руски енергетски сектор, а управо санкције против тог сектора није лако, а вероватно је и немогуће реализовати.
        Методима којима САД покушавају да утичу на Русију у енергетској сфери - иако укључују забрану извоза високих технологија руским енергетским компанијама - не дају жељене резултате јер могу утицати на даљи развој те гране руске привреде, али не могу да утичу на њену садашњу производњу и пословање.
        За веће ефекте - уверен је The Foreign Policy - било би неопходно да се санкцијама САД против Русија прикључи Европска унија, а прошлонедељни самит ЕУ у Бриселу показао је да сагласности о таквом кораку нема.
        Чак и кад би САД и Европска унија заједно деловали на плану пооштравања санкција, Запад ипак не би успео да обезбеди потпуну блокаду Русије, као што му је то пошло за руком у случају са Ираном - упозорио је  The Foreign Policy.
        Истовремено је подсетио да је Русија међу три водећа светска произвођача нафте, а да држи прво место по производњи и извозу природног гаса. Стога би санкције уведене на извоз руских енергената могле да представљају озбиљан удар на целу светску економију, удар који би неизбежно утицао и на саму Америку.
        Запад, због свега, не сме губити из вида и да је Москва себи већ нашла савезника у лику Кине и да су Владимир Путин и Си Ђинпинг крајем маја закључили велики гасни споразум.
        The Foreign Policy је своја упозорења закључио овако:
         „Русија је исувише велики играч да би могла да буде сатерана у угао санкцијама. Ово схватају и Сједињене Државе. Зато су се антируске санкције дотакле „Росњефти“ и „Новатека“, али нису заједничких пројеката тих компанија са Exxon Mobil и BP“.

Чудотворна икона Богородица Казанска и њена чувена историја – заштитница Русије



Стевица С. Карапанџин


Чуда која чини Богородица Казанска икона Пресвете Богородице


Богородица Казанска Света Мајка чудотворна икона из Казања Казанскаyа ИцонДо обретења (указивања и проналаска) Казанске иконе дошло је у Казану 8. јула 1579. године, након страшног пожара у коме је изгорела половина града. Деветогодишња Матрона видела је у сну Пресвету Богородицу, која јој је саопштила да се Казанска иконаналази у земљи, на месту где је до избијања пожара био девојчицин родитељски дом.

Наредила јој је да то пренесе архиепископу и градским војводама, како би је они узели из земље. Девојчици нико није веровао, чак ни њена мајка. Након што се чудесно јављање поновило још два пута, сада много страшније, мајка је поверовала у ћеркине речи и решила да сама копа на месту свог изгорелог дома. Девојчица је узевши ашов и копајући на месту где је била пећ у њиховом изгорелом дому, на њену велику радост, спазила нешто замотано у парче сукна. Када су га раширили, видели су икону Пресвете Богородице са Младенцем, какву нико раније није видео. Била је савршено нова, као да је тог момента насликана и сва је сијала. Вест о томе раширила се целим градом и мноштво народа дошло је на место јављања.

Тадашњи свештеник храма светог Николаја, у који је Казанска икона пренесена, и очевидац свих догађаја био је будући руски патријарх Ермоген. Он је описао обретење иконе, њена чуда и састављач је њене службе. У току преноса иконе ка храму, у поворци су исцељена два слепца – Јосиф и Никита. То је био знак да је она пројављена, ради духовног просвећења и прогледања заслепљених неверјем. Много пута касније она је православној војсци показивала пут победе, ка испуњењу светог дуга пред Богом и отаџбином. Препис Казанске иконе послали су цару Ивану Васиљевичу Грозном. Сазнавши за обретење, цар је наредио да се на том месту изгради храм и оснује женски манастир, где је Матрона примивши монашки постриг, као његова игуманија окончала задње дане овоземаљског живота. После смрти мужа ту се, у монашком подвигу, упокојила и њена мајка.

.

ПОСЛЕДИЦА ГРЕХОВА

Описујући догађаје из 1612. године, једне од најстрашнијих у историји руске државе и народа, аутор наводи да је као последица неверја, грехова и издајства, наступило велико зло и да је Русија тада била пред уништењем. Цела земља је била у пожарима, разарања су била страшна, на све стране су некажњено вршени бројни злочини, пљачке и убиства. Било је то време безвлашћа, када је свако мислио само на себе и своју корист.

Ужас је завладао народом. Чекано је спасење, а њега није било ниоткуда. Највеће понижење наступило је када су лажни Димитрије и Пољаци окупирали Москву вређајући руске светиње, храмове и све што је руско. Ермоген, тада већ патријарх, велики поштовалац Пресвете Богородице и у то време један од малобројних прегалаца за Русију, тврдо се држао својих убеђења и ишао путем спасоносним за државу и руски народ. У августу 1611. године, у тамници, у коју су га затворили Пољаци, написао је посланицу, којом је позвао руски народ у заштиту отаџбине, престонице и православне вере од странаца, коју они желе да униште.

Тада је из разних крајева Русије ка Москви почела да пристиже народна војска, са кнезом Пожарским и Кузмом Мињином на челу. Казански одред је такође кренуо, поневши са собом Казанску икону. Када су Пољацима наклоњени бољари сазнали за намере Мињина и Пожарског, захтевали су од патријарха да их одврати. Он им је одговорио: „На њима нека буде милост Божја и благослов нашег смирења, а на издајнике нека се излије гнев Божји и да буду проклети за сва времена.“ Патријарха Ермогена су тада уморили глађу.

Руска војска је, немајући снага за напад и сачекавши да прође зима, тек 22. октобра 1612. године заузела Кремљ, уз жесток отпор Пољака. Чудотворна Казанска икона се при опсади налазила у најистуренијим редовима војске. Народ је у знак благодарности за избављење од непријатеља направио свечану молебну литију са иконом. Тада је написан тропар, који су певали сви војници и присутни народ. Људи су падали на колена пред чудотворном иконом, чијим посредовањем је Пресвета Богородица даровала победу над Пољацима. Тиме је дошао крај хаосу и великим разарањима у држави.

.

ПОКРОВ ЦАРИЦЕ НЕБЕСКЕ

Руску земљу са свих страна ограђују чудотворне иконе Мајке Господа. Тихвинска икона чува и благосиља северне пределе, Иверска благосиља јужне крајеве, а Почаевска и Смоленска ограђују руску земљу са запада.

На истоку, Казанска икона сијајући до краја земље зрацима благодати, ограђује и благосиља Русију. У центру сија Владимирска икона Мајке Божје, насликана руком јеванђелисте Луке, на дасци од стола, за којим се догодила Тајна Вечера – прва Евхаристија, означивши почетак спасења човечанства на Крви нашег Господа и почетак новог живота.

.

ЕПОХА ПЕТРА ПРВОГ

Приповедање аутора о учешћу Казанске иконе у судбини Русије, даље води ка епохи Петра Првог и новом граду на обалама Неве, граду светог Петра – Санкт Петербургу. Мало је црквених пастира у то време подржавало Петра Првог. Свети Митрофан Вороњешки је у томе био један од ретких. Император је имао Божји благослов за многа дела и није се заустављао пред тешкоћама, већ их је просто брисао са пута. Знао је да је оно што ради нужно и корисно за државу и судбину будућих руских поколења.

Када је 1695. године дошао у Вороњеж са циљем да изгради флоту за напад на Азов, свети Митрофан му је много помогао, убеђујући народ у потребу овог дела. Пред битку са Швеђанима, светитељ је императору предсказао победу над непријатељем и изградњу великог града на северу. Тада му је рекао: „Узми Казанску икону Пресвете Богородице и она ће ти помоћи да победиш. Са Њом се нећеш ничега плашити, ничега. Победићеш многе противнике. Основаћеш нову престоницу, велики град у част светог Петра, јер те је Бог благословио за то. Казанска икона ће бити покров града и твог народа. Све док она буде у престоници и пред њом се буду молили православни, непријатељска нога неће у град крочити“.

Даља руска историја сведочи да су се речи светитеља у потпуности обистиниле. Након упокојења светог Митрофана Вороњешког и подизања Санкт Петербурга, по наређењу Петра Првог, препис Казанске иконе је 1710. године донесен из Москве и постављен у центру нове престонице.

.

ФРАНЦУСКО-РУСКИ РАТ

Током Отаџбинског рата 1812. године, главнокомандујући руске војске генерал Михаил Иларионович Кутузов, често је одлазио у храм и молио се пред Казанском иконом. Мајка Божја ни тада није оставила своја чеда, него је заштитила Русију од инвазије.

Руска војска је 22. октобра – на дан празновања Казанске иконе, однела прву победу у рату. Непријатељ је тада изгубио седам хиљада људи. Тог дана је пао први снег и почеле су хладноће, које су француски војници тешко подносили. Непријатељска армија почела је да се смањује и нестаје.

Казански саборни храм у Санкт Петербургу постао је храм – споменик руске славе у Отаџбинском рату 1812. године. Пред њим су постављене скулптуре војсковођа Михаила Иларионовича Кутузова и Барклаја де Толија. Није случајно велики руски стратег и војник Кутузов, који је руску армију довео до победе, завештао да га сахране у Казанском саборном храму, посвећеном Казанској икони Пресвете Богородице, оној коју је тако поштовао цео свој живот. И сада изнад гробнице војсковође непрекидно гори кандило пред Казанском иконом Мајке Божје.

.

ИЗВОР СВЕТЕ ВОДЕ

У фебруару 1917. године, на дан уочи абдикације императора Николаја Другог и краја самодржавља у Русији, Московском саборном храму, у Коломенском, подигнутом у част Казанске иконе, јавила се икона Мајке Божје названа Државна. И сада на месту јављања постоји извор са светом водом и до њега други извор светог великомученика Георгија. То је био јасан знак да, ни у тим страшним данима рушења државе која је влашћу царева – самодржаца опстајала вековима, када су се бездани греха отворили у људима, када је све рушено у пламену страшног братоубилачког рата и понижење свега светог и људског достигло последње границе, Мајка Божја није оставила Русију, већ је била са руским народом. Целом свету је показала да је од тада она државна управитељица Русије и да држи судбину државе и руског народа у својим рукама. Каква год да буде власт на земљи то неће бити толико важно, јер је од фебруара 1917. године цела Русија под заштитом Пресвете Богородице.

Каква је то потресна чињеница била и важно знамење?! Која су још сведочанства била потребна? Аутор наглашава да се у том догађају крије и одговор на питање шта уствари означава Дивјејево, детаљно описујући његов значај у последњим временима. Да су тих година схватили шта значи знамење – јављање Државне иконе, колико страшних дела не би било учињено.


ДРУГИ СВЕТСКИ РАТ

У књизи затим следи опис догађаја из Другог светског рата, у коме је Хитлер имао за циљ уништење свете Русије, њеног народа и брисање са лица земље свега што је руско. Тада се десило нешто од изузетног значаја за судбину Русије и целог света. Била је зима 1941. године. Немци су наступали ка Москви. Земља је била на ивици катастрофе. Тих дана нико није веровао у победу и сви су видели само смрт. Свуда су владали паника, страх и очајање.

Промислом Божјим изабран је пријатељ и молитвеник за Русију из једне братске цркве – митрополит Ливанских гора Илија (Антиохијска патријаршија). Он је решио да се затвори и да моли Мајку Божју да му открије на који начин је могуће помоћи Русији. Спустио се у катакомбу, где није допирао ниједан звук са земље и где није било ничега, осим иконе Мајке Божје са кандилом. Након тродневног бдења јавила му се у огњеном стубу сама Пресвета Богородица и објавила му да је он изабран да пренесе опредељење Божје за државу и руски народ. Ако све то што је објављено не буде испуњено, Русија ће пропасти.

„Морају се у целој земљи отворити храмови, манастири, духовне академије и богословије. Свештеници морају бити враћени са фронтова и из логора и почети са богослужењима. У току је припрема за предају Лењинграда, а он се не сме предати. Нека се изнесе, рекла је Она, чудотворна Казанска икона и у литији пронесе око града. Тада ни један непријатељски војник неће ступити на његово тло, јер је то изабрани град. Пред Казанском иконом мора се и у Москви служити молебан. Затим икону Богородице Казанске треба однети у Стаљинград, који се такође не сме предати непријатељу. Икона Казанска Богородица се мора носити са војском све до граница Русије. Када се рат заврши митрополит Илија треба да отпутује у Русију и исприча на који начин је она спасена.“

Владика је успоставио везу са представницима Руске цркве и са совјетском владом и пренео им све што му је наложено. И сада се у архивама чувају писма и телеграми које је митрополит Илија слао у Москву. Не видећи било какву могућност да се ситуација поправи, Стаљин је одлучио да испуни оно што је пренео митрополит Илија.

Све се десило онако како је и проречено. Из Владимирског храма изнели су Казанску икону Пресвете Богородице и обишли Лењинград у литији. Град је спасен. Многима је и дан-данас остало непознато како се он одржао, када му практично није било помоћи. До сада су многи истраживачи Великог отаџбинског рата узалудно тражили одговор на питање: „Зашто Немци у јесен 1941. године нису заузели Лењинград, када су већ били на његовој периферији?“ Народно предање каже да то није било могуће, јер су наишли на непремостиву препреку, на круг који је по карти прстом нацртао митрополит лењинградски Алексеј, а затим облетео по том кругу авионом, покропивши га светом водом. Када су дошли до те линије, немачки тенкови су стали као да су се укопали. Иако им је пут био скоро потпуно отворен, ни метар више нису могли да се помере напред. Опет су се потврдиле речи светитеља Митрофана Вороњешког које је изрекао Петру Првом, да је град светог апостола Петра изабран од саме Пресвете Богородице и док је Казанска икона и молитвеника у њему, непријатељска нога неће у град крочити.

После Лењинграда, Казанска икона почела је свој поход по Русији. И немачки пораз код Москве био је велико чудо, пројављено молитвама и заступништвом Мајке Божје, чија Тихвинска икона је такође пронесена авионом око Москве. Немци су у паници бежали гоњени страхом. По путу је била бачена техника и нико од немачких и совјетских генерала није могао да схвати како и због чега се то десило. Волоколамски пут је био слободан и ништа није спречавало Немце да уђу у Москву.

.

СЛУЧАЈ АЛФРЕДА КРАСУЦКОГ

У току припреме овог текста, у Бечу је преминуо Алфред Красуцки, бивши немачки војник и стаљинградски ветеран. Његова удовица каже да је рођен у Бечу и да потиче из римокатоличке породице, која се није одликовала неком нарочитом побожношћу. У време извођења операције руских снага „Уран“, након које се у „стаљинградском прстену“ нашла безмало цела немачка 6. Армија на челу са командантом фелдмаршалом фон Паулусом, Красуцки је успео да дезертира и дође до родног краја. Све време рата скривао се у околини Беча.

До краја живота био је велики поштовалац Пресвете Богородице. За свој педесети рођендан тражио да му на платну извезу Њен лик да би му, како је рекао, „душа нашла мир“. Нажалост, супруга никад није сазнала разлоге Алфредових изјава да пред Казанском иконом треба да клекне сваки човек на свету, јер је приликом одласка са овог света, са собом однео оно што је доживео у Стаљинграду.

.

МАЛА ЗЕМЉА

Затим су Казанску икону пренели у Стаљинград где су пред њом вршени непрекидни молебани и панихиде. Налазила се у средини руске војске, на десној обали Волге и колико год да су напора улагали, Немци нису могли да пређу реку. Било је тренутака када су браниоци држали само мали педаљ десне обале, али нападач није успео да их потисне, јер је на том месту била Казанска икона (то место се сада зове „Мала земља“). Икону Богородицу Казанску су носили на делове фронта где је ситуација била најкритичнија и на местима где су вршене припреме за напад. Свештеници су служили молебане и војнике кропили светом водом. Са каквим су само умиљењем и радошћу сви то прихватали. Целом свету постала је позната „Павловљева кућа“ благодарећи подвигу старијег водника Јакова Павлова. Он је предводио јуришну групу, која је у почетку битке избацила Немце из куће, а затим, претворивши је у неосвојиву тврђаву, држала је неколико месеци све до ликвидације стаљинградског „котла“. Ратници са стаљинградског фронта говорили су да је Павлов, иначе син свештеника, пре армије био монах. Благослов Господњи му је и помогао да опстане.

У то време у немачким рукама налазио се знатан део града (80%), усред чијих рушевина је од свих здања, једини потпуно неоштећен остао храм подигнут у част Казанске иконе Мајке Божје. Легендарни командант одбране Стаљинграда, генерал Василиј Иванович Чујков, често је ту долазио, ћутећи стајао и палећи свеће пред светим иконама, молио се за спасење града.

Током херојске борбе за одбрану града, 62. Армија генерала Чујкова нашла се расечена на три дела. У најкритичнијем тренутку битке, 11. новембра 1942. године, док су се фашисти спремали за одлучујући напад, борци једног од одсечених делова прослављене Армије, видели су на јесењем и ноћном стаљинградском небу нешто, што је одагнало њихов страх. У Државном архиву Руске федерације и данас постоји документ – извештај опуномоћеника Савета СССР-а за послове Руске православне цркве Ходченка, који је он упутио председнику Савета Карпову. Нажалост, извештају се не наводи шта су Руси конкретно видели, већ се само спомиње Знамење „које је указивало на спасење града, Армије и скору победу совјетских снага“. Може се претпоставити да су виђење на небу и присуство Казанске иконе Мајке Божје у међусобној вези. Одмах након тога, тај део 62. Армије извучен је из Стаљинграда и предислоциран у Украјину. Ипак, постоји на десетине сведочанстава о томе шта су Руси видели. Тако су официру за везу Ивану Иљичу Голубјову, приликом преласка са леве на десну обале Волге ради преноса поште, војници рекли: „Иљичу, шта сте пропустили. Ми смо Мајку Божију видели на небу“. Супруга генерала, касније маршала Чујкова, причала је да је он видео на небу Казанску икону Пресвете Богородице. Познато је да је након тога Василиј Иванович Чујков, отворено и редовно почео да одлази на богослужења.

.

УДЕЛИ МАЈКЕ БОЖИЈЕ

Швец у тексту подсећа шта о уделима Пресвете Богородице каже црквено предање. Апостоли, који су се скупили у Јерусалиму, жребом су одлучили коме и у који крај ваља ићи, ради проповедања. Пресвета Богородица је учествовала, такође, у том догађају и била призвана промислом Божјим за служење на Светој гори атонској. То је било прво место (удео) под Њеним покровитељством. Даље се каже да је други удео Мајке Божје била Иверија (Грузија) или Георгија, како су је у старини називали Грузини, јер су као небеског покровитеља и заштитника земље празновали светог великомученика и победоносца Георгија. Пресвета Богородица је за просвећење земље изабрала свету Нину, сродницу светог великомученика Георгија, која је у Грузију дошла 319. године и у току које је цар Грузијски необично брзо, са целим народом примио свето Крштење. Трећи удео Мајке Божје је Кијев, мајка руских градова. Ту је крст подигао свети апостол Андреј првозвани и прорекао да ће једном у том крају настати велика земља и велики народ, који ће бити ослонац вере и наде хришћана целог света. Кијев је срце и љубав Русије. Ту је настала и узрастала света Русија. Готово трећина моштију свих канонизованих светитеља у Руској православној цркви, чува се у Кијевско – Печерској Лаври. У Кијеву је благослов за монашки подвиг примио и свети Серафим Саровски, зачетник зидања четвртог удела Пресвете Богородице – манастира Дивјејево, места од изузетне важности за судбину Русије и целог света.

У то време је у Русији било отворено 20.000 храмова Руске православне цркве. Цела Русија се тада молила. Молио се чак и Стаљин, о чему такође постоје сведочанства. Борис Шапошњиков, царски генерал, није скривао своја религиозна убеђења. Сате и сате проводио је у разговорима са Стаљином и сви његови предлози (међу многобројним и онај о облачењу руске војске у старе униформе са царским еполетама) били су усвојени.

Александар Василевски, који је на предлогу Бориса Шапошњикова постављен за начелника Генералштаба, био је свештеников син, а његов отац је тада био још жив. Црква је благословила Велики отаџбински рат руског народа и тај благослов је био утврђен на небу. Од Престола Свевишњег разгорео се дух Русије…! Колико се само високих официра, о војницима да и не говоримо, сатима молило пре бојева. Многи команданти, па и сам маршал Георгиј Константинович Жуков, говорили су пред битку: „С Богом!“ Један официр који је за време борбених летова одржавао везу са пилотима, говорио је како је често у слушалицама могао да чује да пилоти запаљених авиона вичу: „Господе! Прими с миром дух мој….”.

Вратило се време славне прошлости Русије. Какви су тада молитвеници били на руској земљи! Мајка Божја је њиховим молитвама прогонила непријатеље, уносећи ужас у њих.

.

ЈУРИШ НА КЕНИНГСБЕРГ

Приче о чудесним случајевима иконе Богородице Казанске у Великом отаџбинском рату могле су да се чују од многих ратника са фронта, чак и од неверујућих. Наводимо једно такво сведочанство. Било је то у време јуриша на Кенингсберг 1944. године. Ево шта говори официр који је у бици за тај град тврђаву, био у самом средишту догађаја:

„Наша војска је била пред поразом, а Немци све надмоћнији. Губици су били огромни, исход неизвестан. Одједном видимо да је дошао командант фронта са много официра и са њима свештеници са иконом. Многи су почели да збијају шале: „Ево довели су попове, сада ће нам они помоћи…“ Но, командант је енергично пресекао све шале наредивши да се сви построје и скину капе. Свештеници су одслужили молебан и носећи икону Богородице Казанске пошли према првој борбеној линији. Ми смо са неверицом посматрали: куда иду потпуно усправљени? Све ће их побити! Са немачке стране је била страховита паљба, прави ватрени зид! Али они су спокојно ишли у ватру. Одједном је паљба са немачке стране престала, као пресечена. Тада је дат сигнал и наша војска је са копна и са мора отпочела општи јуриш на Кенингсберг.

Десило се нешто невероватно. На хиљаде Немаца је гинуло и на хиљаде их се предавало. Заробљеници су после у један глас говорили да се пред сам руски јуриш „на небу појавила Мадона“ (тако они зову Богородицу), која је била видљива свој немачкој армији и код које је потпуно отказало сво оружје. Нису могли да испале ни један метак. Тада је Руска војска, савладавши препреке и наневши непријатељу велике губитке, лако сломила отпор и заузела град који је до тада био неосвојив. У време Богородичиног јављања, Немци су падали на колена и заиста су тада многи међу њима схватили о чему се ради и ко помаже Русима“.

Стаљин је после рата испунио дату реч и у октобру 1947. године, позвао митрополита Илију у Русију. Бојао се да не испуни налоге Пресвете Богородице, зато што су се остварила сва пророчанства предана преко владике Ливана. У Москви су га дочекали уз највише почасти. Приликом његове посете Лењинграду, улице око Владимирског саборног храма биле су закрчене народом. Митрополиту Илији су поклонили икону, крст и панагију украшену драгим камењем из свих делова земље, чиме је симболично цела Русија учествовала у поклону. Стаљин је лично организовао израду панагије и крста ангажујући најискусније јувелире у држави. Када је митрополит Илија изашао из Владимирског саборног храма, из 200.000 грла заорио се тропар „Заступнице усрдна…“.

Данас се чудотворна Казанска икона Пресвете Богородице чува у Владимирској цркви у Санкт Петербургу и представља знамење благодатног покрова Царице Небеске.

. . .

БЛАГОСЛОВ БЕОГРАДУ БОГОРОДИЦЕ КАЗАНСКЕ

Казанска икона Пресвете Богородице, са благословом патријарха московског и целе Русије Алексеја Другог, донета је у Београд 1. априла 1999. године. Икону су, током бомбардовања од стране НАТО пакта, донели монаси манастира св. Сергејеве лавре, а путовање по Србији започела је од Саборне цркве.

Након Саборне цркве, икона Богородица Казанска је пренета у некадашњу војну цркву Ружицу на Калемегдану, да би коначно стигла и на плато храма светог Саве, где ју је дочекало више од 3.000 људи. Ради целивања, икона је била изложена у малој цркви светог Саве, а касније тог дана у храму светог Саве служен је и акатист чувеној Казанској икони.

После целивања, икона наставља своје путовање до цркве Александра Невског, Богословског факултета, а литија је прешла и Панчевачки мост. Икона је потом однета и на врх Београђанке, одакле је благосиљана српска престоница, а после три дана враћена је у цркву светог Саве. Иако су постојале жеље да се са иконом оде и на Косово и Метохију, патријарх српски господин Павле није дао благослов за то.

На врачарском платоу служен је молебан за спас српског народа уз помоћ Мајке Божје, а Казанска икона Пресвете Богородице, уз икону Пресвете Богородице Тројеручице, још један је поклон Српској православној цркви, који је по обиласку Србије нашао свој нови дом у цркви светог Саве на Врачару.



Акатист Пресветој Богородици у част Њене иконе Казанске



Кондак 1.

Теби, Богородице, Изабраној од свих нараштаја Заступници рода хришћанског, која покровом Своје доброте земљу нашу православну штитиш, захвалне песме приносимо због појаве чудесне Твоје иконе. Ти, пак, као свемилостива Помоћница свих који Ти притичу, заштити нас од сваке жалости, невоље, опасности и искушења, да Ти кличемо: Радуј се, усрдна Заступнице рода хришћанског!



Икос 1.

Анђео првак би послан да каже Богородици: " Радуј се", када се Бог Логос ваплоћаше у утроби Њеној. И ми грешни, прослављајући јављање чудесне Њене иконе и Божанског Младенца Спаса Христа, са умиљењем кличемо Благодатној:

Радуј се, Богоизабрана Девице!

Радуј се, Мајко Божија!

Радуј се, Царице неба и земље!

Радуј се, светли украсе Цркве небеске и земаљске!

Радуј се, од Ангела поштована!

Радуј се, од Серафима опевана!

Радуј се, светло испуњење пророка!

Радуј се, похвало апостола!

Радуј се, исповедање мученика!

Радуј се, преподобних венче!

Радуј се, праведних весеље!

Радуј се, грешних надање!

Радуј се, усрдна Заступнице рода хришћанског!



Кондак 2.

Видећи Свенепорочна с висине Свог небеског боравишта, где са Сином Својим у слави пребиваш, муку слугу Твојих у новопросвећеном граду и како, због гнева Божјег, вера Христова бива изложена порузи агарјанског зловерја, благоизволела си да јавиш икону Своју, чудесима је прослављајући, да уверени знацима Твоје благодати, христољубиви народ верно Богу кличе: Алилуја!



Икос 2.

Желећи да разуме трикратно јављање Богоматере, мудра девојчица похита властима да им открије чудесно јављање и страшну претњу; ми, пак, дивећи се савету даном девојчици одозго, побожно кличемо Преблагословеној:

Радуј се, јер чистим уснама хвалу Богу чнниш!

Радуј се, јертајне благодати Божије вернима откриваш!

Радуј се, верних славна похвало!

Радуј се, муњо која улива страх неверницима!

Радуј се, јер славом чудеса Твојих разум верних обасјаваш!

Радуј се, агарјанског зловерја посрамљење!

Радуј се, гордости њихове низложење!

Радуј се, вере хришћанске утврђење!

Радуј се, поштовања светих икона освећење!

Радуј се, јер тугу нашу у радост претвараш!

Радуј се, јер нас поузданом надом развесељаваш!

Радуј се, усрдна Заступнице рода хришћанског!



Кондак 3.

Сила Вишњег благодапу Богоматере даде мудрост и утврди девојчицу у тражењу драгоценог Божијегдара, и ова, с вером се уздајући у Господа, прихвати се посла и, пронашавши у земљи скривено благо - свету икону Богоматере, радосно ускликну Богу: Алилуја



Икос 3.

Милостиво се старајући о новопросвећеном народу града Казана, Ти си, Владичице, из пречисте иконе Своје потоке чудеса излила, дајући вид телесно слепима, обасјавајући светлошћу богопознања и побожности душевно помрачене, дајући тихо пристаниште онима који дејствују под заштитом Твоје иконе. Тога ради Ти кличемо:

Радуј се, јер јављањем иконе Своје мноштво свирепих напада одагнаваш!

Радуј се, јер зрацима чудеса све обасјаваш!

Радуј се, слепих прогледање!

Радуј се, разумом помрачених просветљење!

Радуј се, славо Православља!

Рацуј се, тихо пристаниште оних који траже спасење!

Радуј се, Мати целомудрености!

Радуј се, заштито и тврђаво девствености!

Радуј се, Ти, због које мноштво верних ликује!

Рацуј се, Ти, због које демонска војска јадикује!

Радуј се, свих хришћана жељена Помоћнице!

Радуј се, свих тужних Радости!

Радуј се, усрдна Заступнице рода хришћанског!



Кондак 4.

Трудећи се да смири буру смутњи и побуна које непријатељи подигнуше у земљи нашој, блажени Гермоген, који описа чудеса иконе Твоје, Богомати, са сузама се пред њом мољаше и, видевши како војсци православној као штит и победничко знамење Твоја икона би дарована, вером утврђен до краја живота свог Богу клицаше: Алилуја!



Икос 4.

Чувши тајну коју откри преподобни Сергије светитељу Арсенију, како је посредовањем Богоматере суд над отаџбином нашом милошћу замењен, православни ратници икону Богоматере као победничку заставу узеше, истргоше Мајку руских градова из руку непријатеља и Заступници хришћана ускликнуше: Радуј се, Мати Бога Вишњег!

Радуј се, јер за све молиш Сина Твог, Христа Бога нашег!

Радуј се, јер пружаш спасење свима који прибегавају под Твоју моћну заштиту! Радуј се, Запл/пннце свих ожалошћених и болесних!

Радуј се, јер дарујеш оно што је корисно свима онима који се скрушеног срца моле пред пречистим Твојим ликом!

Радуј се, избављење од зла свима који заувек полажу наду у Тебе!

Радуј се, тихо и добро пристаниште!

Радуј се, брза Помоћнице!

Радуј се, спремно и топло окриље спасења!

Радуј се, јер нам изливаш обиље милости!

Радуј се, јер нам у помоћ хиташ!

Радуј се, јер нас од свих невоља избављаш!

Радуј се, усрдна Заступнице рода Хришћанског!



Кондак 5.

Као Богом послана звезда показа се икона Твоја, Богомати, сву земљу руску обухватајући, зрацима чудеса Твојих обасјавајући све оне који лутају морем страственог живљења, мрак туге и маглу свакојаких немоћи и жалости одагнавајући и указујући пут спасења онима који с вером прибегавају к Теби и кличу Богу: Алилуја!



Икос 5.

Видевши како се од свете иконе Богоматере благодаћу Божијом збивају многа чудеса, цар Петар је узе за путеводитељку своје војске, а у дан битке са Швеђанима као штит и заклон. Уз помоћ Богоматере победивши до краја непријатеља, он савршени камен у темељ новог царствујућег града постави, а икону, пак, Твоју чудесну као освећење, штит и бедем усред града остави. Тога ради кличемо Пречистој:

Радуј се, боравиште и доме Христа Бога нашега!

Радуј се, обитавалиште неизрециве Његове славе!

Радуј се, одуховљени граде, који вечно царујеш!

Радуј се, палато преукрашена!

Радуј се, радости градова и села!

Радуј се, у невољама непобедива заштито и тврђаво хришћана!

Радуј се, Цркве Православне похвало!

Радуј се, руске земље темељу!

Радуј се, христољубиве војске Помоћнице

Радуј се, победо над непријатељима!

Радуј се, од невоља избављење!

Радуј се, јер материнским Својим милосрђем све обасипаш! Радуј се, усрдна Заступнице рода хришћанског!



Кондак 6.

Предстојећи пред пречистим Твојим ликом, збор архијереја и сав народ, монаси и мирјани, Госпођо Богородитељко, велику Твоју милост проповедају, како градове чуваш, обитељи штитиш, села браниш, и знајући да си Ти заиста Помоћница силна и непобедива, са сузама Ти приносе молитве да Сину Свом Богоносне руке за народ Твој пружиш, да би нас избавио од свих невоља и напасти, да захвално кличемо Богу: Алилуја!



Икос 6.

Засијавши светлошћу истинитом и одагнавши некада заблуду агаренску у новопросвећеној земљи казанској, сада у свим градовима руским светлошћу чудеса и милости светлиш: јер, они који са вером притичу Твојој исцељујућој икони, избављење од мука, исцељење од болести и изобиље сваке радости примају, усрдно Ти кличући:

Радуј се, неисцрпни изворе светиње!

Рацуј се, многоводна реко Божанске благодати!

Радуј се, грешника с Богом помирење!

Радуј се, грехова наших очишћење!

Радуј се, Наставнице побожности!

Радуј се, у добрим делима потпоро и помоћи!

Радуј се, јер добре завете примаш!

Радуј се, јер добре намере помажеш!

Радуј се, јер зле подухвате осујећујеш!

Радуј се, јер вражија лукавства уништаваш!

Радуј се, људима брза Помоћнице!

Радуј се, јер нам милост двоструко узвраћаш!

Радуј се, усрдна Заступнице рода хришћанског!



Кондак 7.

Пошто народ православни хтедеда ода хвалу милости Преблагосвене Царице неба и земље и да захвалне молитве принесе због избављења од најезде туђанаца, дивни храм, саздан у част чудесне иконе, као победнички дар принесе, да сви који памте милост Богоматере која је спасла овај град и земљу, непрестано Богу захвалним устима певају: Алилуја!



Икос 7.

Престоном граду руском преко свете иконе Твоје, Богомати, уистину се указа блага Одигитрија, као некада у Цариграду: јер Теби Прибегава народ молећи за помоћ, започињући путеве своје и дела своја и приносећи захвална мољења пред пречистом иконом Твојом за избављење од невоља и напасти. Тебе сви знају као Помоћницу и крепку Заступнипцу и стога Ти захвално кличу:

Радуј се, руске земље заштито!

Радуј се, бедеме и тврђаво Православља у њој!

Радуј се, непоколебљиви штите војника наших!

Радуј се, оклопе њихов неуништиви!

Радуј се, јер лукавства непријатеља изобличаваш!

Радуј се, јер паучину њихову раздиреш!

Радуј се, безбожности разобличење!

Радуј се, побуне уништење!

Радуј се, младалачких заблуда исправљање!

Радуј се, старцима утехо!

Радуј се, душегубних учења уништење!

Радуј се, душекорисних знања даровање!

Радуј се, усрдна Заступнице рода хришћанског!



Кондак 8.

Неверници се чуде и сумњају када чују како из Твоје иконе истичу потоци благодати и животворни миомирис. Ми, пак, који верујемо, Владичице, Твојим речима о првонасликаној икони: "С тобом је моја благодат сила", надамо се да је и са овом иконом благодат Твоја вечна. Стога је са страхопоштовањем целивамо, клањамо јој се као да Тебе саму гледамо, јер се поштовање указано икони до прволика уздиже. Твоја благодат преко ове иконе показује знаке и чин чудеса свима који с вером Теби прибегавају и Богу кличу: Алилуја!



Икос 8.

Сва си горе, узнета ка небеским житељима, а земаљске не остављаш, Богомати, без свештене Твоје заштите, јер имаш материнску смелост према Христу Богу нашем. Стога утврди у дубоком миру живот православних и све што је корисно увек даруј слугама Твојим, да Те величамо и певамо Ти:

Радуј се, сместиште Несместивог!

Радуј се, осењена силом Вишњег!

Радуј се, јер је из Тебе изникао Клас Небески!

Радуј се, јер си сав свет од душегубне глади избавила!

Радуј се, јер непрестано посредујеш за род наш!

Радуј се, јер много може молитва Твоја пред Сином Твојим и Богом!

Радуј се, јер си све нас крај Крста Сина Твог усиновила!

Радуј се, јер нам увек материнску љубав пружаш!

Радуј се, посреднице вечних добара!

Радуј се, јер нам и у привременом животу оно што је корисно дајеш!

Радуј се, поуздано уточиште наше у свим невољама!

Радуј се, сигурна утехо у жалостима!

Радуј се, усрдна Заступнице рода хришћанског!



Кондак 9.

Показала си се вишом од сваке природе ангелских чинова, Пресвета Дјево, јер си Бога зачела у телу, Несместивог си у утробу Своју сместила, на рукама си носила Оног Који сав свет носи на длану. Зато, величајући Те као часнију од Херувима и славнију неупоредиво од Серафима, због Тебе Богу кличемо: Алилуја!



Икос 9.

Речите говорнике видимо безгласне као рибе пред Тобом, Богородице, јер ни један језик није у стању да Ти ода хвалу како доликује, збуњен је сваки ум да Те опева, Богородице. Али, као блага, прими и од нас архангелски глас који Ти кличемо:

Радуј се, Благодатна!

Радуј се, јер је Господ с Тобом!

Радуј се, благословена међу женама!

Радуј се, јер си нашла милост у Бога!

Радуј се, јер си родила Спаситеља света!

Радуј се, Мати Сина Божијег!

Радуј се, Родитељко Вечног Цара!

Радуј се, јер си нам плод живота одгајила!

Радуј се, освештана Духом Светим!

Радуј се, силом Свевишњега осењена!

Радуј се, верна слушкињо Господња!

Радуј се, јер Те блаженом зову сви нараштаји!

Радуј се, усрдна Заступнице рода хришћанског!



Кондак10.

Хотећи да спасеш многе од зала, невоља и болести, чудесну си Своју икону, Богомати, даровала и због ње слепи виде, хроми ходе, узети устају, бесомучни се исцељују, земљи се плодност даје, људи се од смртоносних рана избављају, градови и домови се од огња спасавају. Стога, прослављајући Бога, Који нам даје такве милости, Њему усрдно кличемо: Алилуја!



Икос10.

Тврђава си, Богородице, земље руске, градовима бедем и слава, православној војсци укрепљење против непријатеља. Стога Ти захвално кличемо:

Радуј се, јер прослављаш оне који Тебе прослављају!

Радуј се, јер оне који Тебе не поштују посрамљујеш!

Радуј се, јер застрашујеш непријатеље!

Радуј се, од најезде туђинаца избављење!

Радуј се, војника крепости!

Радуј се, у боју заштито и тврђаво!

Радуј се, у миру живоносни врте који весели срца верних! Радуј се, оружје од кога дрхте демони!

Радуј се, спасоносни јелеју који греховне ране покајника помазује!

Радуј се, наше топло уздање!

Радуј се, наше поуздано надање!

Радуј се, тихо и добро пристаниште!

Радуј се, усрдна Заступнице рода хришћанског!



Кондак 11.

Припадајући икони Твојој и са љубављу је целивајући, похвалне и захвалне песме приносе Ти, Владичице, девственици који под Твојом моћном заштитом проводе тих и миран монашки живот и који полажу у Тебе сву наду и радосно кличу Богу: Алилуја!



Икос 11.

Као светлоносну свећу гледамо Твоју часну икону, Пресвета Владичице: јер она, примивши нетварни огањ Твоје благодати, и у својим подобијима пали нова светила у којима учествују исте благодатне силе, и обасјава чудесима, указујући пут спасења свима који Ти овако кличу:

Радуј се, Невесто Неневестна!

Радуј се, Богоизабрана Девице, Мати Дјево!

Радуј се, добра наставнице беспрекорне девствености!

Радуј се, Чуварко оних који ревнују у чистоти1

Радуј се, похвало жена!

Радуј се, величање девојака!

Радуј се, заштито удовица!

Радуј се, збрињавање сиротих!

Радуј се, Хранитељко убогих!

Радуј се, одећо нагих!

Радуј се, утехо ожалошћених!

Радуј се, уцвељених весеље!

Радуј се, усрдна Заступнице рода хришћанског!



Кондак12.

Зажелевши да даш благодат онима који Те са љубављу поштују, Ти си, Богородитељко, Теби свбјствену благодатну силу оставила у светим Твојим иконама, јер Божанска благодат која сапребива у њима, непрестано чини знаке и чудеса и од душевних и телесних немоћи даје свима исцељење који јој с вером долазе и који Твојим Богоматерњим непрестаним молитвама Богу кличу: Алилуја!



Икос12.

Појући Твоја чудеса, она која су се збила у прошлости и ова која се збивају у садашњости, ми Те хвалимо као живоносни извор благодати, непресушну реку чудеса, бескрајно мноштво милости и милосрђа, и, све надање у Бога полажући на Тебе и у овом и у будућем животу, прослављамо Те и кличемо:

Радуј се, непостидна надо хришћана!

Радуј се, спасоносно уточиште верних!

Радуј се, надање безнадежних!

Радуј се, спасење очајних!

Радуј се, бањо која умива савест!

Радуј се, росо која оживљује душе!

Радуј се, леку од болести који лечи брзо и без накнаде!

Радуј се, од свих невоља брзо избављење!

Радуј се, Утешитељко у свакој тузи!

Радуј се, јер спасаваш из дубине провалије!

Радуј се, утехо на дан смрти!

Радуј се, једина надо и после смрти!

Радуј се, усрдна Заступнице рода хришћанског!



Кондак13.

(Овај кондак се чита три пута)

Свеопевана Мати, која си родила Реч Светију од свих светих, прими сада ово мало мољење и ради величине Твоје благости и бескрајног милосрђа, не помени мноштво грехова наших, него испуни молбе наше, дајући телу здравље, души спасење, избављајући од сваке невоље и жалости и чинећи наследницима Царства Небеског све оне који верно кличу Богу: Алилуја!



(Па се поново чита икос 1. па кондак 1.)



Икос 1.

Анђео првак би послан да каже Богородици: "Радуј се", када се Бог Логос ваплоћаше у утроби Њеној. И ми грешни, прослављајући јављање чудесне Њене иконе и Божанског Младенца Спаса Христа, са умиљењем кличемо Благодатној:

Радуј се, Богоизабрана Девице!

Радуј се, Мајко Божија!

Радуј се, Царице неба и земље!

Радуј се, светли украсе Цркве небеске и земаљске!

Радуј се, од Ангела поштована!

Радуј се, од Серафима опевана!

Радуј се, светло испуњење пророка!

Радуј се, похвало апостола!

Радуј се, исповедање мученика!

Радуј се, преподобних венче!

Радуј се, праведних весеље

Радуј се, грешних надање!

Радуј се, усрдна Заступнице рода хришћанског!



Кондак1.

Теби, Богородице, Изабраној од свих нараштаја Заступници рода хришћанског, која покровом Своје доброте земљу нашу православну штитиш, захвалне песме приносимо због појаве чудесне Твоје иконе. Ти, пак, као свемилостива Помоћница свих који Ти притичу, заштити нас од сваке жалости, невоље, опасности и искушења, да Ти кличемо: Радуј се, усрдна Заступнице рода хришћанског!





Молитва

О, Пресвета, Госпођо Владичице, Богородице! Са страхом, вером и љубављу припадајући часној икони Твојој, Тебе молимо: не одврати лица Свог од оних који прибегавају Теби. Умоли, милосрдна Мати, Сина Твог и Бога Нашег, Господа Исуса Христа, да сачува у миру земљу нашу, да Цркву Своју Свету сачува непоколебљивом од сваке безбожности, јереси и раскола. Јер немамо друге помоћи, немамо друге наде осим Тебе, Пречиста Дево: Ти си хришћанима свесилна Помоћница и Заступница. Све оне који Ти се с вером моле избави од греховног пада, од замки злих људи, од свих искушења, од мука, невоља и од напрасне смрти; даруј нам дух скрушености, смирење срца, чистоту помисли, исправљење греховног живота и опроштај грехова, да се сви захвално опевајући величину Твоју, удостојимо Небеског Царства и тамо са свима светима прославимо пречасно и величанствено Име, Оца и Сина и Светога Духа. Амин.



Света православна Црква празнује икону Мајке Божије Казанске 21/8. јула.