Црква и Друштво

„Ја сам, Пут, Истина и Живот“

1.8.14.

Савршен начин да истерате мајмуне из и око парламента...!!!

Треба проверити хоће ли функционисати и код нас као у Индији, па након провере, обучити људе спремне да се мајмунишу, и у акцију...


Како да отерате мајмуна од парламента

Индијска влада обучила је 40 особа које су задужене да се „мајмунишу“ испред индијског парламента како би растерале залутале мајмуне који се шетају око зграде.

„Веома талентовани“ мушкарци с маскама мајмуна на глави, треба да испуштају непријатељске крике, скачу и гестикулирају као прави мајмуни испред индијског парламента и других владиних институција.
Мајмуни, индијска свакодневица
ОпширнијеКада уоче правог мајмуна, агенти морају одмах да „ступе на дужност“ без обзира на то да ли у том тренутку има пролазника.
Majmuni,-foto-1.jpg
„До сада смо предузимали разне мере против мајмуна и паса луталица унутар и око парламента. Сада смо одлучили да их плашимо“, рекао је индијски министар за урбанизам Венкаја Најду и нагласио да у Њу Делхију има највише дугорепих мајмуна и макакија који често нападају туристе.
Majmuni,-foto-2.jpg
Индијци иначе имају поштовање према мајмунима због мајмуноликог бога Ханумана који је веома цењен у целој земљи.

Опширније

Берлин демантује писање о плану Меркел-Путин

Putin-Merkel.jpg"Тај извештај је неоснован", рекла је таболиду Билд заменица портпарола немачке владе Кристијана Вирц, демантујући тако сазнања британског листа.
И у круговима немачке дипломатије о том плану се ништа не зна. Немачка штампа пише да није јасно ко је такве информације доставио "Индипенденту" и да немачке сигурносне снаге не искључују могућност да би амерички извори могли бити извори те информације.
Истовремено се, међутим, указује да Индипендент припада руском олигарху Александру Лебедеву који је, "до душе, критичар Кремља, али ипак пуно послова прави са Путиновим апаратом моћи".
Шеф украјинске дипломатије Павле Климкин је за Билд изјавио да би тај план, и уколико би постојао, не би могао да функционише.
"Крим јесте и остаје украјински и с тим се не може трговати", рекао је шеф дипломатије.
Према наводном договору, Европа би за признање Крима у саставу Русије, добила сигурно снабдевање руским гасом.
Основни циљ тајног мировног плана је, како тврди лист, стабилизација украјинске границе и обезбедивање снажних економских подстицаја финансијски осиромашеној Украјини, нарочито путем новог енергетског споразума који би осигурао снабдевање гасом Украјине и Европе.
И портпарол британског министарства спољних послова рекао је да нема сазнања да се воде било какви преговори и додао да је мало вероватно да би САД или Британија пристали да признају Крим у саставу Русије.

Драгослав Бокан: Игра тек почиње – Срећом, постоји Бог…



крст 1



Понешто о „политичкој неутралности“ наше земље. Суштина је ту веома једноставна. ДАНАС НЕ ПОСТОЈИ ВИШЕ (чак ни као теоретска могућност) МА КАКАВ ОБЛИК НЕСВРСТАВАЊА НА ЈЕДНУ ОД ДВЕ СТРАНЕ У ЗАПОЧЕТОМ ГЛОБАЛНОМ СУКОБУ НАЈВИШЕГ РАНГА И НИВОА.



Или сте на једној или на другој страни.
Једна страна је она која жели да (у сваком сегменту живота и на сваки начин) пороби читав свет и од њега направи мравињак без трунке слободе, правде, истине, равноправности, лепоте и суверенитета. И то одавно више ни не скрива. А друга страна је – она која се томе активно и чврсто, на најразличитије начине супротставља (од венецуеланског и кинеског председника, па до Ле Пенове кћерке из француског „Националног фронта“ и руског обновитеља и сведржитеља Владимира Путина). Ништа једноставније од овога. Није потребно бити квалификовани „гео-политички аналитичар“ да би се ово у потпуности разумело.
У Србији је све ово још много једноставније за разумети, све се много јасније и недвосмисленије види него ма где другде у свету.
Из наше искуствене (читај: непогрешиве) оптике – постоје ОНИ који су нас отворено и удружено мрзели (не, није прејака реч), рушили, уништавали, исмевали, испирали и мењали свест, уцењивали, клеветали, бомбардовали, трајно обогаљили и осиромашили – и ОНИ који су то гледали са ужасом, неверицом, отпором, саосећањем за наше мучеништво, моралном подршком и непристајањем да нам на било који начин и сами наносе бол, смрт и штету.
И ове две групације земаља се ни на који начин не смеју изједначавати оном одвратном, неправедном и неистинитом „логиком“, са изанђалим и отрцаним тезама типа: „Нико нам није помогао“ и „Сви су они исти, јер гледају само своје интересе“.
Нису и никада неће бити исто НЕПРИЈАТЕЉИ, УБИЦЕ, УЦЕЊИВАЧИ И УНИШТИТЕЉИ НАШЕ ЗЕМЉЕ, НАШЕ ЧАСТИ И НАШЕ СРЕЋЕ – и сви они други. Они који нас нису убијали, који нам нису „завртали славину“, нису „ударали штапом“, нити „махали шаргарепом“, они који нису убијали нашу децу, нису рушили наше фабрике и мостове, нису бацали „отровне бомбе“ (са „осиромашеним уранијумом“), нису подстицали шиптарски крволочни погром Срба, нису нам отимали Косово и рушили Републику Српску.
То никако не може и не сме бити непримећено, чак и код оних локалних улизица и бездушника са највећом политичком диоптријом.
Нама не би ни требала ничија војна и економска помоћ да нас нису на све начине и из свих оружја разарали наши врли евро-амерички „савезници“. И не би нас „оставили на цедилу“ сви на свету да нас нису онако системски и немилосрдно уништавали удружени припадници разулареног НАТО чопора.
Зашто би се онда онако идиотски поредило и ИЗЈЕДНАЧАВАЛО у нашим медијима – то што су нас Клинтонови Американци разваљивали, с тим што нас Јељцинови Руси нису сачували и одбранили (а они ни себе нису У ТО ВРЕМЕ могли да сачувају и одбране)?
По којој и каквој то наопакој „логици“ може да се стави у исту раван („ма, сви су они исти“)? Да ли се уопште упоређују они који су нас распели на Крст са ма ким другим ко у томе није учествовао?…
То је упоришна тачка за разумевање оне оштре линије фронта између НАС (и наших реалних и потенцијалних савезника) и ЊИХ, наших отворених и нескривених непријатеља, џелата и крвника.
Где је ту па простор (на речима онако лепо-звучеће, утопијске и аморалне, пре и после избора бучно прокламоване) „ПОЛИТИЧКЕ НЕУТРАЛНОСТИ“, у распону од В. Коштунице до А.Вучића?
Нема га.
Нема у српској реалности – ни симболичног милиметра овакве, лицемерне и размажене политичке идеје (која нам даје значај и моћ коју немамо, а да не говоримо о свему овде претходно наведеном).
Зато ће сва раскошна, наивнима тако заводљива привлачност ове гео-политичке фразе пукнути као балон од сапунице пред даљим и непопустљивим притисцима наших непромењених непријатеља.
И то ће се догодити, а да летње олује над Европом неће проћи.
Веома ускоро…
И шта ће тад овдашња филијала туђинских и непријатељских интереса да уради?
Како ће да у јавности оправда свој директан (иако тобоже „под страшним притисцима од споља“ и „претећом економском катастрофом“) прелаз на страну наших непријатеља, данас удружених против свих оних земаља које нас нису нападале, убијале, ни клеветале?
С којим ће то „оскаровским“ драматичним монолозима и хамлетовски забринутим изразима лица да се, у септембру, коначно ипак ето „сломе под теретом свега оног што прети српском народу“ и ураде оно за шта и врапци на грани знају да ће бити урађено?
Како ли ће се опет са најновије тезе о „политичкој неутралности“ (а ла Ј.Б. Тито) опет вратити на ону претходну (за будуће изборе много мање привлачну) идеју о „безусловном прихватању“ свега што нам Европска Унија и САД буду тражиле и наређивале? Укључујући ту и НАШЕ (па макар и „ограничене“) САНКЦИЈЕ БРАТСКОЈ И НАМА ОТВОРЕНО НАКЛОЊЕНОЈ РУСИЈИ?…
Ми ћемо се, још неопорављени од бруталног међународног силовања над нама, тако и сами добровољно придружити својим силоватељима у новом покушају заједничког групног силовања оних који су једини показали саучешће и бринули о нама (колико су год то могли) све ово време?
И то ће се приказати у строго дресираним медијима као „једини излаз за Србију“, „мање од два зла“ и „императив реал-политике“? Као „изнуђено решење“ („Шта ћемо кад морамо“), а без неопходне анализе: „Зашто то морамо“ и „Какви су то па савезници на заједничком путу који нам тако, увек испочетка, стављају нож под грло“…
Да закључим.
Наши непомирљиви непријатељи нас гвозденом и окрвављеном шаком у свиленој розе рукавици терају да издамо себе, своје погинуле хероје, своје невине жртве, своје претке и потомке, све што још увек имамо (симболично и стварно), једини братски народ на планети и све његове и наше савезнике.
Терају нас да отворено и непоправљиво издамо себе и Бога, веру и логику, прошлост и будућност, идеале и интересе… све што постоји, а све то НИ ЗА ШТА.
За шаку оних проклетих сребрњака којима се одувек плаћа свака бесрамна и самоубилачка издаја или чак и без тога (for free).
Срећом, постоји Бог.
А ни Русија није без моћи и утицаја.
Па се ствари неће завршити баш онако како то планирају наши непријатељи и њихови овдашњи хм… „сарадници“.
Игра тек почиње…
ФБ профил Dragoslav Bokan, за ФБР приредила Биљана Диковић


THE INDEPENDENT: Меркелова понудила Путину трампу – гас за признање Крима




УКРАЈИНА БИ НАВОДНО МОРАЛА ДА ОДУСТАНЕ ОД ЧЛАНСТВА У САВЕЗУ НАТО, АЛИ БИ ИМАЛА СЛОБОДУ У ОДНОСИМА СА ЕУ







Основни циљ тајног мировног плана је, како тврди лист, стабилизација украјинске границе и обезбеђивање снажних економских подстицаја финансијски осиромашеној Украјини, нарочито путем новог енергетског споразума који би осигурао снабдевање гасом Украјине и Европе

         НЕМАЧКА канцеларка Ангела Меркел и руски председник Владимир Путин кују тајни план како би се мирним путем окончала међународна криза у Украјини, пише британски лист „The Independent”. Према наводном договору, Европа би за признање Крима у саставу Русије, добила сигурно снабдевање руским гасом.  Основни циљ тајног мировног плана је, како тврди лист, стабилизација украјинске границе и обезбеђивање снажних економских подстицаја финансијски осиромашеној Украјини, нарочито путем новог енергетског споразума који би осигурао снабдевање гасом Украјине и Европе. Контроверзни план предвиђа најпре да међународна заједница призна независност Крима и његово припајање Русији, што би неке чланице Уједињених нација тешко да прихватиле.
         Извори блиски тајним преговорима канцеларке и руског председника, наводе да би у случају постигнутог договора, Русија морала одмах да повуче своју финансијску и војну помоћ проруским снагама на истоку Украјине. Истовремено, Украјина би морала да одустане од чланства у савезу НАТО. Русија би заузврат престала да блокира или да се меша у нове трговинске односе између Украјине и Европске уније. Украјинци би такође добили нов дугорочни споразум са Газпромом за испоруке гаса, а Москва би исплатила одштету Украјини од милијарду долара због губитка ренте коју је Русија плаћала Кијеву док су њене снаге биле стациониране на Криму и у Севастопољу.  Ови покушаји немачке канцеларке да посредује између Путина у украјинског председника Петра Порошенка, обустављени су, међутим, након обарања малезијског авиона МХ17 на истоку Украјине, пише The Independent.
         Али, добро упућени извори јуче су за британски лист рекли да је „немачки мировни план још увек на столу и да се очекује да ће преговори бити настављени након окончања истраге о узроку пада авиона у којем је погинуло 298 људи.”  Портпарол британског министарства спољних послова рекао је да нема сазнања да се воде било какви преговори и додао да је мало вероватно да би САД или Британија пристали да признају Крим у саставу Русије.
         У немачкој амбасади у Лондону, такође нико није желео да коментарише ове наводе, додаје британски лист.
         (Танјуг)

НАПОЛИТАНО: Обамино деловање почиње да личи на „безумље без преседана”




АНАЛИТИЧАР FOX NEWS CHANNEL ТВРДИ ДА ЈЕ ОБАМА СВОЈИМ АГЕНТИМА НАРЕЂИВАО ДА ДОВОДЕ У ЗАБЛУДУ ЧАК И КОНГРЕС САД








Бивши судија Врховног суда државе Њу Џерси Ендрју НАПОЛИТАНО: „Обамини агенти су распалили револуцију у Либији која је довела до убиства лидера те земље, потом и до убиства амбасадора САД и на крају и до евакуације амбасаде САД. Резултат деловања САД у Украјини су активни отпор устаника, фиктивни избори и смрт стотина путника авиона који је пао на територију Украјине”
         
     БИВШИ судија Врховног суда државе Њу Џерси – Ендрју Наполитано који је судски аналитичар америчке телевизије Fox News Channel – оценио је да деловање Барака Обаме у последње време почиње да личи на „безумље без преседана” које чини „главни злочинац”.
     Означио је шефа државе одговорним за „необуздано и антиуставно шпијунирање свих Американаца све време”. Нагласио је да је Обама „својим агентима наређивао да лажу и доводе у заблуду народ, чак и Конгрес САД”.         
     Наполитано је посебно критиковао Обамину спољну политику, оптуживши председника САД за провоцирање војних конфликата у неколико земаља.      
      „Обамини агенти су распалили револуцију у Либији која је довела до убиства лидера те земље, потом и до убиства амбасадора САД и на крају и до евакуације амбасаде САД. Он је слао тајне агенте ЦИА у Јемен и Пакистан и упућивао беспилотне летелице да у тим земљама убијају невине људе. Резултат деловања САД у Украјини су активни отпор устаника, фиктивни избори и смрт стотина путника авиона који је пао на територију Украјине” – нагласио је Наполитано.
      Открио је да су по наредби из Беле куће били уништени документи пореске службе САД који су потврђивали да су политички опоненти Барака Обаме били оштрије опорезовани него његови савезници.
     Наполитано је оценио да је одстрањивање Обаме од власти најбоље решење за Америку  „То је наше једино преостало уставно право да сачувамо своју слободу”.


Категорије: 

Jош увек верујете у „слободу говора“ на „демократском Западу“?

Kolaz Spigel

Универзална декларација о људским правима у члану 19, препознаје слободу говора као људско право, док међународни пакт о грађанским и политичким правима дефинише слободу говора као „право да се заступају одређена мишљења без ометања“.

Слобода говора је право да се говори слободно, и да се износе ставови без цензуре и страха од казне. Често се као синоним користи израз слобода изражавања, који треба да нагласи да се не ради само о слободи вербалног говора.
Преносимо вам писмо које је г. Улрих Фелкел (Ulrich Voelkel) упутио Иницијативи Реци не ЕУ, а из кога је јасно у којој мери се ово право поштује на „демократском Западу“ који нам се представља као узор када су у питању људска права и демократија, тачније у Немачкој одакле нам је писмо стигло:
***
Здраво,
Извињавам се што овако пишем, али пошто су ме блокирали на сајту Шпигел Онлајн и после обрисаних мојих коментара, приморан сам да нешто учиним против таквог понашања. Радовало би ме када бих добио вашу подршку за то и ако бисте објавили мој коментар.
Срдачан поздрав,
Улрих Фелкел (Ulrich Voelkel)
_______
Отворено писмо власницима сајта Шпигел Онлајн – Катарина Борхерт и Матијас Шмолц:
Ко, шта, где и зашто постоји данас Шпигел? Ја, Улрих Фелкел, 59-годишњи Немац, ужаснут сам начином извештавања последњих година Шпигела. Читао сам Шпигел годинама и са њим сам се чак идентификовао. То међтим више није тако од када се десио 9/11 (11. септембар). Све мање видим код вас новинарско извештавање. Видим само предрасуде, манипулацију народа и ратне покличе. Шта би са старим Шпигелом?
Као пример, навешћу чланак „Ко ће зауставити Путина“, где сам уз доказе поставио питање на које никада нисам добио одговор и после којег сам био жртва вербалног злостављања и вређања. Функција коментарисања ми је искључена.
Spiegel1Какви су то дупли стандарди када ја (или скоро сви они који су против рата) можемо да трпимо увреде и злостављања, а да ти који су такве коментаре послали, не буду искључени? Допуштају се лажни налози са којих се шаљу увреде другима и нико не интервенише. Само зато што се налазе на вашој таласној дужини? Ако вам поменем хушкаче рата, да ли је то разлог да ме искључите? Остављајући ме без одговора, без икаквог упозорења? Морам ли да вас подсетим на Рудолфа Аугштајна, оснивача Шпигела?! Он је био хапшен због својих ставова, али ништа није могло да га заустави у извештавању о истини.
Данас је Шпигел постао као новине Билд, које сам 80-их година користио уместо тоалет папира. „Билд је прво разговарао са лешом“: то смо некада говорили о тим новинама, а сада сте и ви спали на исти ниво.
Ја нисам нациста, ни расиста, итд. Ја сам Немац са здравим људским разумом, који тежи ка миру, а не ка рату. Али ви, вашом пропагандом, покушавате да нахушкате народ против Русије и питам се „зашто“!? То нам је познато још из наше прошлости за време Адолфа Хитлера. Тада су упражњавали потпуно исту пропаганду против других народа. Европа може само са Русијом, а не без ње. И ви то знате. Шта ћете да радите када истина буде изашла на видело и када Путин / Русија не буде хтео више ништа да има са Немачком?
Следеће питање је: зашто не износите ниједну лошу критику у односу на САД и на њихово повређивање међународног права, њихово убијање цивилног становништва, Обамине спискове смрти, Гуантанамо и друге америчке затворе, дронове који имају само један задатак: да убијају људе и то у 2014. години. Коју прљаву игру играте у свему томе? И нисам једини који тако мисли… има хиљаде људи који деле моје мишљење, можда чак милиони. На вашем форуму можете да видите шта корисници мисле о вашем начину извештавања. Теоретски морате да искључите са форума све оне који пишу против вашег извештавања и наслова. У том случају би онлајн остали само лажни налози као на пример тзв адвокат Маркус Милер и десетак симпатизера. Шта ћете рећи вашој деци када вас буду питали: шта си и зашто си то урадио? Могао си то да промениш! Требало би да доприносите смањивању ескалације, а не да настављате са ширењем пропаганде.
Фосханден, 28. јул 2014. год.
Улрих Фелкел
П.С. Можете да искључујете непријатне кориснике, али то неће променити чињеницу да Немци више не допуштају као раније да их неко манипулише. Требало би да се побринете о томе да се више не толеришу увреде против ваших корисника.“
Превод са немачког: Светлана МАКСОВИЋ

Света мајка Русија



Русија је била Николајева друга велика школа, која је својом топлином одударала од хладног и прагматичног духа Запада, па је он убрзо кориговао свој одбојни став према њој, уверивши се да “Светлост долази са Истока”.

 У РУСИЈИ Николај се упознао с Побједоносцевима, великим прокуратором Руског светог синода, који му је издејствовао бесплатну возну карту за путовања широм Русије. За релативно кратко време, пропутовао је свим руским областима, видео сва главнија места и градове и посетио познате цркве, манастире и свете лавре. Тако је непосредно упознао велику руску душу – ону просту, искрену, дивну православну свету руску душу, по којој велика словенска земља носи име – Света Русија.
Упознао је руско монаштво, преко личних сусрета са испосницима и подвижницима, који су опитно доживљавали православно хришћанство. У Општинској пустињи срео се са знаменитим руским духовницима, следбеницима Достојевског и Соловјева и другим живим словенофилима. Тада се зачела Николајева мисао о Свечовеку, насупрот Ничеовом Натчовеку.
Русија је била Николајева друга велика школа. Руска православна душа, својом топлином, одударала је од хладног, прагматичног, параграфског духа Запада. Кориговао је свој став према Русији и, како је доцније говорио, непосредно се уверио у оправданост познате максиме “Светлост долази са Истока”.
Схватио је да су многа питања и проблеми, којима је на Западу нашао решење, другостепене природе, пред оном главном Истином, што је у себи и светлости својој носи православни Исток.
За време боравка у Русији, Николај се тешко разболи. Оштра руска зима покосила је његов нежни и болешљиви организам. Дуго је био у великој ватруштини и грозници, па је помишљао и на најгоре. На срећу, болест поче попуштати, и он оздрави. То је била његова трећа озбиљнија болест.
И овога пута, Бог га је спасао.

НЕСТАО ДОКТОРАТ
ДА би свој боравак у Русији учинио што кориснијим, он поче да спрема докторат из руске историје – четврти по реду. Тезу је израдио, углавном, за веме боравка у Петрограду. Како је по позиву митрополита Димитрија морао хитно да се врати у Београд, није пријавио докторски испит.
Рукопис дисертације понео је са собом. Као суплент, тезу је стално дограђивао и одлагао њену одбрану. Кад је, на позив председника српске владе Николе Пашића, уочи рата и напада на Србију 1914. године, морао да крене у Ниш, спаковао је рукопис у једну кутију, у коју је ставио и новац, који је у то време примио од издавача С. Б. Цвијановића, као ауторски хонорар за књигу “Беседа под гором”.
Кутију је предао своме пријатељу Димитрију Рошу, замоливши га, да је, ако буде могао, понесе са собом, уколико дође до повлачења. Није му рекао шта се у њој налази. Димитрије је ову кутију, при повлачењу, донео до Краљева. Не могавши да је даље носи, предао је кутију једној жени, својој познаници и замолио да је чува, док се он не врати.
Та кутија никада више није пронађена. Рукопис докторске тезе појавио се после рата, као књига под туђим именом. Владика од тога није хтео да прави питање. Никада није рекао која је то књига, нити ко је њен лажни аутор.
Др Николај је остао у Русији до 10. маја 1911. године. На телеграфски позив митрополита Димитрија и Архијерејског сабора, вратио се у Србију. То је било време када је требало да се попуни упражњена нишка епархија. Николај се вратио из Русије, али није изабран за епископа нишког.
Зашто Николај није изабран за епископа, како се очекивало, остало је непознато. Највероватније је да није хтео да се прихвати епископске службе у условима и околностима који су тада били у српској цркви. Још једанпут, 1913. године, он је одбио епископски чин.
Још док је био у Русији, постављен је краљевим указом од 11. октобра 1910. године за суплента (наставника) београдске Богословије “Свети Сава”. Пре овог постављења, Богословски факултет Универзитета у Београду понудио му је о други пут место доцента и уредника чувеног европског и светског црквеног часописа “Интернационална теолошка ревија”.
Овај часопис је излазио на три језика. Уредник је био епископ Мише, професор универзитета у Берну. Николај је одбио ту ласкаву понуду и прихватио се дужности наставника и васпитача будућих српских свештеника. Као суплент предавао је философију, логику, психологију, историју и стране језике. НЈегов долазак у Богословију био је право освежење, како у погледу извођења наставе и предавања, тако и око приступа ђацима и начину васпитања.
У тридесетој години живота, овенчан славом великог беседника, врсног интелектуалца и полиглоте, са многобројним титулама и дипломама, пун енергије и жеље за радом у цркви, Николај није могао сав стати и остати у школској учионици. Као океан се разлио Београдом и целом Србијом. Служи и беседи по београдским и другим црквама, држи предавања на Коларчевом универзитету и многим местима. НЈегово име често се сретало у новинама и о њему се говорило са искреним дивљењем и поштовањем, као и са великим надама и очекивањима.
НЈегова појава пада у време када у Србији нису били, нарочито, цењени свештеници. Истини за вољу, било је мало свештеника који су значили нешто у интелектуалном, духовном и културном погледу. Мантија није обезбеђивала неки друштвени статус.
Ни епископи нису уживали велики углед. Црква је била успавана. Православље је било државна вера. Српска црква имала је верски монопол. Била је државна, повлашћена црква. Будући неактивна, конзервативна, застарела, бирократизована, одбијала је од себе интелектуалце и омладину. Верски и духовни живот били су у опадању. Секте су почеле пуштати своје пипке, не само по градовима, већ и по селима широм Србије. Беседе младог јеромонаха Николаја, његова харизматска личност, особена појава, стигли су као плаха киша на пресахла поља. Дошло је до великог духовног буђења народа. Нарочито српске интелигенције. Појављују се прве Николајеве књиге. Знаменита студија о НЈегошу “Религија НЈегошева”, појавила се најпре у најзначајнијем књижевном часопису “Дело”, а потом као засебна књига 1911. године. Оцењена је као најумнија студија о НЈегошу. Чак и веома строги књижевни критичар Јован Скерлић, нарочито критичан према свему црквеном, имао је ласкавих речи за писца “Религије НЈегошеве”: “Млади београдски професор Богословије, није мање интересантан од цетињског владике.”
У издању С. Б. Цвијановић, појављује се “Беседа под гором” 1912. године, а нова књига “Изнад греха и смрти” 1914. године. Све ове књиге доживљавале су неколико издања у току једне године.

ПРВЕ ЖРТВЕ РАТА
НИКОЛАЈ је остао црквена, духовна и културна личност првога реда у ондашњој Србији. Својим радом започео је и покренуо велику духовну и верску обнову у народу. Међутим, баук рата кружио је Европом. Свет се спремао за нове сукобе и крвопролића. Србија је била прва на удару.
Године 1912. повео је српски народ коначну и одсудну битку за ослобођење свих српских крајева и за уједињење у једну државу. У тим историјским догађајима активно учествује и јеромонах Николај. Својим снажним религиозно- -црквеним и националним иступима у јавном животу, он изазива дивљење и поштовање. Не само Србија и Београд, него и остали југословенски крајеви говорили су тада о њему са уважавањем и позивали га разним поводима, како би чули његове беседе.
Николај је позван у Сарајево 1912. године, на прославу годишњице Српског културног друштва “Просвета”. Дошао је у срце Херцег-Босне овенчан славом највећег живог беседника православља. Дочекала га је препуна црква и порта народа. Проповед је почео речима: “Долазим из Србије, тога малог острва слободе, да вама, нашој браћи у ропству, донесем поздраве Београда.”
Поздрављен је овацијама. Посебно је одушевио босанско-херцеговачку омладину и чланове српске националне организације “Млада Босна”, који ће се 1914. године уочи сарајевског атентанта, на гробу Богдана Жерајића и над Николајевим “Беседама под гором”, као над Јеванђељем Христовим, заклети на верност у борби до коначног ослобођења.
У Сарајеву се том приликом упознао са највиђенијим представницима поробљених Срба: Дучићем, Шантићем, Ћоровићем, Грдићем, ЛЈубибратићем и другима. То је било време анексије Босне и Херцеговине.
У једној својој беседи изговорио је речи, које су доцније ушле у легенду: “Својом великом љубављу и великим срцем, својим херојством, храброшћу и жртвом, ви, Срби из Босне, анектирали сте Србију Босни.” На повратку у Београд, аустријске власти задржале су га неколико дана на претресу у Земуну. Следеће године забрањен му је одлазак у Загреб на прославу годишњице НЈегоша. НЈегов говор је ипак прочитан у току прославе.
Када је српска војска на југу ступила у ратне окршаје са Турцима и Арнаутима, Николај будним оком и душом прати развој догађаја на бојишту и у позадини. Тада држи своје знамените беседе које су објављене у књизи “Изнад греха и смрти”. У српском беседништву ништа не гори таквим сјајем као те екстатичне беседе јеромонаха Николаја. Могу се поредити само са Перикловим говорима у древној Хелади, говореним у славу за отаджбину.
После почетних борби српске војске, пред легендарну Кумановску битку у беседи “О првим жртвама”, Николај опомиње:
“Пале су прве жртве рата, покапана је земља крвљу, закукале су мајке и зајецала сирочад… Ми не водимо један осветнички, но један ослободилачки рат. Ми нећемо Турцима да се светимо, ми хоћемо само да учинимо крај њиховој владавини над једном расом, која је зрела да сама собом влада… Ми верујемо да Бог кроз нас врши своје дело. Бог, који је пре пет столећа послао из Азије једно херојско племе да казни завађене и поцепане балканске хришћане, пале моралом и интелектом, подиже данас те исте хришћане, препорођене и уједињене, да врате туђинце, који су завршили своју мисију на Балкану, на њихово азијатско огњиште. Добро су завршили Турци богодану им мисију: нико боље не би је извршио од њих… Зато је Бог и изабрао тај народ, са старозаветним моралом, да казни хришћански Балкан, у свему слаб изузев преступа. Није Бог изабрао Турке да нас Турци просвете, но да нас казне. Нису Турци дошли на Балкна ко васпитачи наши, но као судије. Владавина турска није требало да значи за балканске народе школовање но огњено чистилиште.
Пет столећа горео је балкански хришћанин у том огњеном чистилишту. Пет столећа искупљења следовало је моралном паду. Дошло је време васкрсењу…”

СРПСКИ ЗЛАТОУСТ
У СВОЈИМ родољубивим беседама, изговореним у време балканских ратова, Николај се појављује првенствено као сапатник и састрадалник, који молитвено крепи пострадале и посрнуле. НЈегово беседништво није довијање у речима, већ, пре свега, саучествовање у судбинама. Штавише, моделовање судбине. У том погледу његове беседе, савршене по склопу и заносне интонацијом, дижу се као ослонац поколебаном племену.
Овај нови српски Златоусти, није у својим беседама само поповао, него је умовао. Није крстио само руком, него и главом. Није беседио само са црквеног амвона, него је сведочио животом. Није по старински агитовао и придобијао за веру него је указивао да вера значи живот достојан човека и Бога.

ЗДРАВА И БОЛЕСНА ЦРКВА
ЈЕДНА група угледних грађана Шапца позове јеромонаха др Николаја Велимировића, већ прослављеног црквеног писца и беседника, да на, Усековање, 11. септембра 1911. године, проповеда у њиховој цркви. Он прихвати позив.
На празник црква је била препуна. Били су присутни први људи вароши – професори, лекари, адвокати, судије, официри, начелници округа, општине, полиције, итд. Приликом позива пропуштене су, међутим, неке административне формалности и тадашњи епископ шабачки Сергије, који је лежао у своме двору болестан, забрани Николају да проповеда у цркви.
Створила се мучна ситуација. Беседник најављен, и стигао, народ се скупи и очекује беседу. Владика забранио. Шта радити?
Када је за време свете литургије дошло време за проповед, настао је непријатни мук. После дуже паузе, јеромонах Николај изашо је на црквени амвон. Лица народа су се озарила. Погледом својих крупних, црних, продорних очију, обухватио је окупљени народ и дубоким гласом почео:
- Браћо и сестре, позвали сте ме да говорим данас, на овај велики празник у нашој цркви. Ја сам се одазвао позиву. Болесни део цркве, забранио ми је да вам данас говорим. Обраћам се вама, здравом организму наше свете цркве, за дозволу да говорим беседу о борби правде са неправдом, добра са злом, здравља са болешћу. Дозвољавате ли?
Храмом се, из неколико стотина грла и срца, проломило гласно – АМИН!
Николај је одржао једну од најлепших својих беседа о Јовану и Иродијади.

vecernje novosti

Свети Стефан Високи, Деспот Српски

Свети Стефан Високи, деспот српски
Син светога кнеза Лазара српског и кнегиње Милице. Заштитник хришћанства на Балкану у најтежим данима. Оснивач красних задужбина Манасије и Каленића. После многих трудова и невоља скончао 19. јула 1427. године.

Света Царица Милица                                                                                                                          Пореклом беше ова света царица Српска, у монаштву названа Евгенија и Ефросинија, од свете лозе Немањића. "Беше рода светла и славна и нарочита, од царског неког корена, племена Светог Симеона Немање, првога господина Србима".Беше ћерка чувеног војводе топличког и полимског Вратка, познатог у Српском народу под именом Југ-Богдан. Он беше пореклом од Вукана, најстаријег сина Светог Немање. Војвода Вратко беше не мали великаш на двору Српског цара Душана Силног (1331-1355 г.), и зато његова кћи Милица, која би рођена око 1335 године, стече у детињству своме најбоље хришћанско и царско васпитање. По природи сама беше благородна, честита и мудра, а у побожности предњачаше у роду своме. Као царева рођака, она често биваше на царском двору Душановом, и када одрасте сам је цар удаде за једног од својих витезова, за војводу Лазара Хребељановића, који касније постаде кнез и владалац Српски (1371-1389 г.). Са Лазаром се Милица беше најпре срела у крајевима свога оца, тамо где касније она подиже своју дивну задужбину манастир Љубостињу ("Љубвестан"). Од тада се њих двоје искрено заволеше и затим чесни брак склопише. У свом чесном и Богом заиста благословеном браку њих двоје једно друго потстицаху у врлинама и побожности, јер и Лазар не беше мање од ње побожна и богољубива духа, због чега и би удостојен од Бога светости и мученичког подвига и венца.                                                                                                                                                                                                                                                                          

Света преподобна МакринаСвета Преподобна Макрина                                                               Најстарија сестра светог Василија Великог и светог Григорија Ниског. Као девица рано би обручена некоме младићу благородном. Но када њен обручник умре, Макрина се заветова никада не ступати у брак говорећи. „Није право да девојка, обручена једном веренику, иде за другога; по закону природном треба да буде једно супруженство као што је једно рођење и једна смрт”. Још правдаше она то вером у васкрсење сматрајући обрученика свога не мртвим но живим у Бога. „Грех је и срамота, вели, да супруга не сачува верности, када јој супруг оде у неку далеку страну”. Потом заједно са својом мајком Емилијом прими монаштво у неком девичком манастиру, где се подвизаваху са другим инокињама. Живљаху од труда руку својих посвећујући већи део времена богомислију, молитви и непрестаном уздизању ума свога к Богу. Временом сконча јој мајка, а затим и брат Василије. Деветог месеца по смрти Василијевој дође Григорије да обиђе своју сестру, но нађе је на самртној постељи. Пред саму смрт света Макрина уздиже молитву ка Господу: „Ти Господе, упокојаваш телеса наша сном смрти на неко време, па ћеш их опет пробудити последњом трубом. Прости мене и дај ми да кад се душа свуче од телесне одеће, предстане Теби непорочна и без греха и да буде као тамјан пред Тобом”. Потом направи руком крсни знак на челу, на очима, на лицу, на срцу и - издахну. Упокоји се у Господу 379. године.                                                                                                               

Свети преподобни ДијеСвети Преподобни Дије                                                                                                 Родом из Антиохије Сиријске, од хришћанских родитеља. У младости би настављен од богодухновених мужева монашком животу и подвигу. Пошто издржа дуготрајну и трудну борбу са ђаволом и похоти телесном, даде му се од Бога велики дар чудотворства. У молитвама својим најчешће се обраћаше Светој Тројици. Твораше чудеса велика и страшна силом молитве своје: тако учини те сух штап озелени, сух бунар напуни се водом, неверна човека умртви па опет васкрсе. После неког двократног виђења небесног напусти Антиохију и пресели се у Цариград, где у близини града настави свој подвиг. Слава о њему убрзо се распростре, тако да га и сам цар Теодосије Млађи посети, да прими савет од њега, а патријарх Атик приволи га те га рукоположи за презвитера. Поживевши многе године, он се приправи за смрт, причести се, поучи братију, леже у постељу и на очи свију беше мртав. Вест о његовој смрти привуче многи народ; дође и патријарх Атик, заједно с патријархом антиохијским Александром. Но када хтедоше да га погребу, он се наједанпут диже као разбудивши се од сна и рече: „Даровао ми Бог још петнаест година живота овога”. И поживе свети Дије тачно још петнаест година, и настави многе на пут спасења, многе исцели, многима поможе у разним бедама и невољама, па најзад предаде душу своју Господу, коме целога живота верно послужи. Упокоји се 430. године у дубокој старости.                                                            

Свети Преподобни Диоклеј                       
Преподобни отац наш Диоклеј изучи најпре светскс науке, граматику и философију, па затим у својој двадесет осмој години напусти свет и све у њему и постаде отшелник. Затворивши себе у једну пештеру живљаше у њој више од тридесет и пет година. Тада га посети писац Лавсаика, и видевши га, поразговара с њим. Преподобни Диоклеј учаше: Ум људски, ако само одступи од добре помисли, да ли ће се спасти или ће пропасти? - хотећи тиме да каже да, ако ум не мисли шта ће бити после смрти, одмах лако пада у рђаве жеље и помисли. Још говораше да рђава жеља чини човека неразумном животињом, а гнев га чини демоном. А када га писац Лавсаика запита: Како је, оче, могуће да људски ум стално борави у божанским мислима? - старац одговори: Како човек навикне, било са добрим било са рђавим помислима, онако и живи.                                                                                                


Свети Григорије Нови, Исповедник                                          У време борби са душегубном иконоборачком јересју прославио се добрим исповедништвом у правој вери. Био епископ у Паниду, или Панију у Тракији.

Свети Преподобни Михајло                     
Синовац Св. Теодора, епископа Едеског (који се спомиње 9 јула). Као монах у лаври Св. Саве Освећеног, због чега се и зове Саваит, Богу угодио и мирно се преставио.

Света четири подвижника                                                                                               Преставили се у миру Божјем.


Свети Мученик Роман, Књаз Рјазањски                                 Син Олега Краснога; одрастао усред страшних патњи своје родне груде; сачувао у себи љубав према светој вери и паћеничком отачаству. Свим силама радио за добро својих поданика, штитио их од насиља и пљачки ханских хорди. Зато га оклеветаше код татарског хана Мингу - Тимура како он, тобож, хули ханску веру. Свети кнез би позван у орду, где он храбро исповеди да је хришћанин и неустрашиво брањаше своју хришћанску веру. Због тога кнез би подвргнут ужасним мучењима: одрезаше му језик, ископаше му очи, одсекоше му уши и усне, и напослетку му одрубише главу, 19 јула 1270 године. Тело светог Романа његови саотачаственици однесоше у град Рјазан, и тамо чесно погребоше.