Црква и Друштво

„Ја сам, Пут, Истина и Живот“

13.8.14.

Русија ће помоћи Египту са новим Суецким каналом

Јуче, 20:41


Русија ће помоћи Египту са новим Суецким каналом

Москва ће се изгледа врло снажно вратити у Египат и заједно са Каиром реализовати пројекте који су по размерама упоредиви са Асуанском браном на Нилу. У знаку таквих „сећања на будућност“ одржан је у Сочију 12. августа сусрет председника Владимира Путина са председником Египта Абделом Фатахом Ас-Сисијем. То је била прва његова посета Русији у својству председника Египта. После избора у јуну он је посетио прво Русију, а не САД, као што су то чинили његови претходници.

Асуански хидролошки чвор је грађен уз помоћ СССР више од 10 година и био је пуштен у рад 1971. године. Он је дао Египту електричну енергију, развој индустрије, означио крај годишњим хиревима изливања Нила. Састанак у Сочију био је више посвећен трговини и економији него међународним проблемима.
У августу се навршава 70 година од дана успостављања званичних односа две земље. И сада Каиро и Москва спремни су да испуне јубиларну годину плодотворним контактима, замрзнутим за време арапског пролећа. У последње две године узајамна робна размена увећана је скоро за 70%, достигавши по резултатима 2012. године 3,5 милијарде долара.
Две сезнације; Египат и Русија стварају зону слободне трговине; и Каиро је позвао Москву да учествује у изградњи новог Суецког канала. Иградњу земља пирамида намерава да започне већ наредне године.
Египат и Русија у принципу су се већ договорили о формирању зоне слободне трговине, увећању трговине енрегентима, између осталог гасом и нафтом и проширењу војно-техничке сарадње, рекао је на завршној конференцији за штампу председник Владимир Путин.
Наше земље активно сарађују у области пољопривреде. Египат је највећи потрошач руске пшенице. Наши партнери су се интересовали за извозне могућности ове године, за Египат ће то бити најмање 5-5,5 милиона тона. Осигуравамо око 40% потрошње житарица у овој земљи. 90% нашег увоза из Египта чине пољопривреди производи. Египат је већ увећао испоруке ове продукције на наше тржиште за 30% и спреман је да увећа ускоро за још 30%.
Секретар за штампу руског председника Дмитриј Песков саопштио је да је Москва спремна такође да пружи Египту велике финансијске кредите. Каиро више од годину дана преговара са ММФ о кредиту од 4,8 милијарди долара. Али његово издвајање ММФ на све начине отеже. Руске компаније испољавају интересовање за велике инвестиције у Египат у експлоатацији нафте и гаса, разради налазишта злата, склапању аутомибила и индустријску технику. Између осталог, обим планираних инвестиција нафтног Лукојла се процењује на 127 милиона долара, највећи независни произвођач гаса Новатек је спреман да уложи 70 милиона, а машиноградња СМВ Инжењеринг 30 милиона долара.
Пројекат новог Суецког канала и модернизације старог расписан је 5. августа. Сви радови ће трајати мање од три године и коштаће око 8 милијарди долара. Овамо улази постављање „паралелног“ канала дужине 72 километра, проширивање старе артерије и изградња мреже аутомобилских и железничких тунела. Ипак прдседник ас-Сиси је предложио да се убрза изградња века и да се заврши у року од годину дана. На реализацији пројекта радиће 17 цивилних компанија под патронажом армије, која же се бавити инжињерско-техничком страном.
Стари канал дужине 160 километара ове године обележава 145 година постојања. Таксе од његовог коришћења доносе Египту сваке године око 5 милијарди долара. Власти Египта постављају за циљ увећање профита од скоро 260%. Ради тога ће се градити не само канал, већ и велике индустријске зоне око њега. Управо тиме ће се бавити Русија. Тамо ће бити разна бродоградилишта и ремонтни заводи, фабрике за производњу контејнера, склапање возила.
Према прогнозама, после постављања нове артерије, време чекања проласка кроз Суецки канал ће се смањити са тренутних 11 до 3 сата. А капацитет канала ће се скоро удвостручити: сада сваког дана кроз њега прође у просеку 49 бродова.

Амбасада САД: Влада Србије не сме да објављује тајне уговоре


aleksandar-vucic-seik-1
БЕОГРАД – Објављивање уговора између државе и страних компанија, као што је случај са Етихадом, за Владу Србије представља велики изазов, јер је реч о “компликованом економско-политичком питању”, оценио је данас економски саветник Амбасаде САД Дејвид Кшивда.
“Иако у принципу стално говоримо о транспарентности и радимо на транспарентности владиних финансијских трансакција, јасно нам је да наша ситуација у Сједињеним Државама није у потпуности аналогна ситуацији у Србији, јер наша влада није власник компанија и не преговара у њихово име,” истакао је Кшивда за Танјуг.
Поводом све гласнијих захтева у јавности да се објави уговор са компанијом “Етихад”, амерички дипломата каже да је, с једне стране, нормално да грађани желе да знају шта ради држава и Влада има одговорност пред грађанима, а са друге, може се разумети да приватне компаније желе да заштите делове својих пословних уговора.
Те компаније послују на светском тржишту где влада јака конкуренција, због чега морају да штите своје пословне интересе, каже он.
“Грађани имају право да знају, а Етихад има право да заштити своје финансијске и пословне интересе. И то су два права која се сударају”, оцењује он.
Он оцењује да евентуално објављивање значајних уговора може да буде штетно и за саму Србију.
Ако држава накнадно објави уговор са једним инвеститором, рецимо за пет година, могуће је да би то одвратило све будуће потенцијалне инвеститоре, јер би тиме влада изгубила кредибилитет и репутацију међу пословним светом.
Такође, објављивање уговора са једним инвститором којем је држава дала подстицаје, ставља владу у незгодну позицију, јер постоји могућност да и неки будући инвеститор захтева исте услове улагања.
Због свега тога ситуација у којој се нашла Влада Србије је изузетно деликатна.
“То је као ход по жици. И зато је одлука премијера Александра Вучића веома тешка. Он мора да поступа тако да избалансира више различитих интереса”, каже Кшивда.
У Србији, како констатује Тањугов саговорник, велики је број јавних предузећа у власништву државе, а српска влада жели да привуче стране инвстиције.
Може да се спекулише шта би било са инвестицијом “Фијата”, на пример, да је тој италијанској компанији речено да ће уговор о инвестирању бити доступан јавности. Можда до њега не би ни дошло, каже он.
“Све док постоје државна предузећа која имају финансијске проблеме са којима се суочавају, као што је била Застава, потрага за инвеститором биће тешка, јер нико не жели да цео свет зна његове пословне одлуке. Такође, све док влада наставља да приватизује предузећа кроз међудржавне уговоре, а не кроз отворене, јавне тендере, ова врста неслагања између транспарентности и жеље инвеститора да заштите пословне информације поново ће се појавити”.
У Америци је ситуација другачија, јер тамо не постоје такви уговори, будући да предузећа нису у власништву државе.
Реч је о споразумима између две приватне компаније, у шта држава не улази, сем у случајевима када мора да реагује због спречавања монопола на тржишту и нарушавања закона о конкурентности, објашањава он.
Тада би се држава укључила и такви уговори би били предмет истраге државних органа, а њихово објављивање би било у интересу јавности.
Изузетак је ситуација када је држава 2008. године интервенисала због финансијске кризе и када је финансијски помогла компаније као што су “Џенерал моторс”, подсећа он.
Али то су, како каже, било хитне мере и временски орочене. Држава је тада јасно рекла су те мере доступне јавности и да подлежу стандардима транспарентности информација које су у САД веома високи.
(Танјуг)

Косачов: Вучић да пита америчког амбасадора да ли признаје Србију са Косовом, или без Косова

konstantin-kosacov-2
За Србију, као и сваку другу земљу, важно је да сачува свој суверенитет и национални идентитет, а она то не може урадити без економског развоја. У овом тренутку постоје три мегапројекта који су у вези са развојем економије: у области енергетике то је „Јужни ток“; затим пољопривреда, где је Русија нашла интерес да из Србије добија квалитетне намирнице; и, као треће – туризам: Руси воле да дођу у Србију као нову, неистражену дестинацију. с друге стране, не могу да наведем нити један сличан пројект у коме би тако искрено учествовале Сједињене Америчке Државе и Србија или Европска унија и Србија
“Росотрудничество” је федерална агенције Руске Федерације у чијем су делокругу рада разна питања у оквиру Заједнице независних држава, положај сународника у иностранству, међународна хуманитарна сарадња… Од 2012. на челу ове агенције налази се Константин Косачов, који се током недавног боравка у Београду састао са председником Србије Томиславом Николићем, министром спољних послова Ивицом Дачићем, и другим државним функционерима поводом отварања реновираног спомен-комплекса “Руски некропољ” на Новом гробљу.
“Нисам дипломата и од мене нећете чути политичко мишљење”, каже на почетку разговора за “Време” Константин Косачов. “Говорим само као држављанин Руске Федерације”.
Ипак, како оцењујете односе између Србије и Русије?
- Познати су односи Србије и Русије. Желео бих да вас подсетим да се у односима различитих земаља, на различитим нивоима, употребљава термин – стратешки односи. Некада је то само фраза, празна реч, али када су у питању наше државе, овај термин се употребљава у свом пуном, правом значењу. Наша историја није само од јуче до данас или прошлост деветнаестог и двадесетог века, већ многовековна историја. Разговарамо у јеку обележавања почетка Првог светског рата у који је Русија ушла управо због тога што није могла остати равнодушна према тадашњој позицији Србије. Могу се навести и други слични примери из заједничке прошлости. Наравно, наши односи нису увек били добри, али чињеница је да има неупоредиво више позитивних од негативних момената.
Оно што нам је поново заједничко јесу неправедне оптужбе које трпе и Русија и Србија од неколико западних држава, чланица НАТО-а. Овај центар моћи покушава да свима одреди шта је то добро, а шта лоше, с тим да и једно и друго могу да се измене према интересима њихове дневне политике. Посебно нам је тешко што са тим центром моћи не можемо постићи договор: тај центар моћи никако да се определи да ли ће поштовати принцип територијалног интегритета држава или права народа на самоопредељење, односно то зависи од његових дневнополитичких потреба, тако да је положај и Србије и Русије једнако незгодан у читавој тој ситуацији. Могао бих о овоме још доста да говорим, али бих желео да пређем на трећи елемент наших стратешких односа, а то је наша будућност.
За Србију, као и сваку другу земљу, важно је да сачува свој суверенитет и национални идентитет, а она то не може урадити без економског развоја. У овом тренутку постоје три мегапројекта који су у вези са развојем економије: у области енергетике то је “Јужни ток”; затим пољопривреда, где је Русија нашла интерес да из Србије добија квалитетне намирнице; и, као треће – туризам: Руси воле да дођу у Србију као нову, неистражену дестинацију. Пројеката, свакако, имамо много више од поменута три, али сваки од њих је огромна целина за себе. Сва ова три пројекта једнако су занимљива и Србији и Русији, обе земље налазе свој интерес у њима и нико никога ни на шта не приморава. С друге стране, не могу да наведем нити један сличан пројекат у коме би тако искрено учествовале Сједињене Америчке Државе и Србија или Европска унија и Србија.
Пре неколико дана боравио сам у Бугарској. Ни у једном ресторану нисам могао да нађем чувени бугарски парадајз; за четири дана нигде нисам могао да се подсетим на укус свога детињства – служи се само грчки парадајз. То је одлука Европска уније да Бугарска не треба да има свој парадајз, већ само онај из Грчке. Немам намеру да дискредитујем потенцијалне партнере Србије; желим само да кажем да их не видим у овом тренутку као носиоце дугорочних развојних пројеката.
Поједини српски медији наводе да се на Владу Србије врше притисци да се придружи санкцијама против Русије. Како Ви то оцењујете?
- Све зависи од тога колико је Влада Србије одлучна да заштити своје националне интересе. Рекао сам већ да сматрам да је национални интерес Србије да развија своју економију. Уколико се Србија придружи овим санкцијама, шта ће се догодити са она три мегапројекта о којим сам говорио? Где ће пронаћи партнере за пројекте попут Јужног тока? Како ће да развија пољопривреду и туризам? Мислим да је одговор јасан.
Кабинет председника Србије је, реагујући на изјаву америчког амбасадора Мајкла Кирбија, издао је саопштење у коме, поред осталог, стоји “да је лично председник Владе Александар Вучић више десетина пута јасно и недвосмислено поновио став о поштовању територијалног интегритета Украјине, па чак и Крима као саставног дела украјинске државе”. Како коментиришете ову изјаву?
- Прилично ме чуди – није важно која земља је у питању, реч је о нивоима – да један амбасадор од једног премијера захтева било каква званична објашњења и да тај премијер даје та објашњења. Знам да амбасадор Русије, без обзира у којој да се земљи налази, такву слободу себи не би дозволио јер сматрам да је то непоштовање суверенитета. С друге стране, српски премијер има пуно право да пита америчког амбасадора да ли он признаје Србију са Косовом или без Косова. Државе у својим међусобним односима не морају да имају идентично мишљење поводом појединих питања или акција – то је нормална појава – али суштина је у ономе што долази после. У овом тренутку немам никакву информацију да се било што променило у односима Србије и Русије.
У неким вашим ранијим иступима помињали сте да се Русија по такозваној мекој сили налази на десетом месту на глобалној скали? Како дефинишете појам “меке силе”?
- Јака сила је за сваку државу њен народ. Мека сила су симпатије коју та држава има у иностранству, а када је реч о Србији и Русији, знам да оне постоје на обе стране. Ми се, као што сте рекли, налазимо на десетом месту, али не зато што смо несимпатични, већ због тога што се већ двадесет година Русија дискредитује и то на бази дневнополитичких интереса. Последњи пример је трагедија малезијског авиона у Украјини. Нико не зна шта се заиста десило, осим онога ко је притиснуо обарач. Постоји више различитих сценарија – неко више воли овај, неко онај, постоје различити аргументи. Међутим, председник Сједињених Америчких Држава је себи дозволио да пре неколико дана изјави да зна ко је то урадио, да зна да су то припадници проруских снага и да одговорност за целу ову трагедију пада на Владимира Путина. Постоје – наравно – људи којима није довољна изјава америчког председника и који и даље покушавају да дођу до истине. Али, на другој страни су и они који су крајем уха са неког телевизора ухватили ову изјаву и сада на основу ње формирају своје мишљење.
Нажалост, трагедију малезијског авиона, као и ситуацију у Украјини, Сједињене Америчке Државе покушавају да искористе тако да дискредитирају Русију. Јер, амерички интерес је реализација гасовода Набуко, а не Јужног тока. Први покушај био је да се докаже да је Набуко економски исплативији од Јужног тока; други – да се максимално дискредитује Русија као партнер, односно да се представи као “Империја зла”. Прва варијанта је пропала – Јужни ток је економски исплативији по свим параметрима од Набука. Сада је на делу друга – Русију оптужују за обарање авиона како би је дискредитовали. То су катастрофални потези који никуд не воде.
Каква је делатност “Рострудничества” у Украјини?
- “Росструдничество” се бави друштвеном сарадњом. Спремни смо да отварамо културне центре и у другим градовима широм Украјине, не само у Кијеву, али нам је потребно одобрење украјинских власти. Ми то не желимо да урадимо зато што имамо некакву корист од тога. Реално стање ствари је такво да се тражи, захтева, да постоји реална потреба да се такви центри отварају. Поред осталих активности које има, преко наше агенција објављују се и огласи за наставак обуке и високог школовања у Русији. Наш центар у Кијеву је то и радио, и у априлу, мају, јуну, када је време за упис нових студента у Русији. Број оних који желе да наставе даље школовање у Русији је огроман, чак нисмо у стању да удовољимо свим захтевима. Хоћу да вам кажем да без обзира на тренутну ситуацију у Украјини, интерес за образовањем у Русији не опада.
Интересовање за руски језик расте свуда у свету, укључујући и Србију. Иста ситуација је и у Украјини, али, нажалост, тамо је све је мање места где можете да учите руски језик. Украјинске власти последњих неколико година посебно затварају вртиће и школе које имају и руски језик. У Кијеву, престоници Украјине, у овом тренутку не постоји ниједна предшколска установа која ради на руском језику, без обзира на то што пола становништва у Кијеву говори руски. У Кијеву има око пет стотина средњих школа. Пре двадесет година готово да су све биле рускојезичке, а сада их је остало само седам које имају наставу на руском. Управо због тога што су ти основни интереси људи у Украјини, да тако кажем, толико ограничени, наравно да је расположење према званичним властима Кијева овакво какво јесте. Не морате са стране ништа да радите, људи су тамо већ формирали своје мишљење. Ми ћемо као федерална агенција радити све што је у нашем интересу да помогнемо људима који иду ка нама, али, наравно, у оквирима које нам дозволи Влада Украјине.

Каква је стратегија “Рострудничества” на истоку, у Доњецку, Луганску?
- У Доњецку и Луганску не постоје руски културни центри. Председник Путин је донео одлуку да се руски културни центар отвори у Харкову, али због ситуације, овакве каква јесте, не знам када ће се то реализовати. По одлуци председника, то би требало да то буде до краја године. Што се тиче Луганска, требало би да тамо престану ратна дејства, па да се онда размишља о нечему другом, а то је опет одлука украјинских власти.
Многи ми постављају питање: “Како ви реагујете тако, а у Чеченији сте радили исто?” Деведесетих година, када смо покушавали да решимо то питање, када смо их третирали као терористе и сепаратисте, конфликт се само продужавао. Када смо коначно почели политички дијалог, а то је од тренутка када се Владимир Путин појавио на власти, схваћено је да се не могу сви људи класификовати у истој категорији, као терористи. Када је продужен политички дијалог, врло брзо се нашао излаз из кризе. Данас се Чеченска Република, као регион Руске Федерације, одлично развија. Дакле, потребан је политички дијалог.
(Филип Шварм-Време)

НАТО и ОДКБ: агресија и њено спречавање


НАТО и ОДКБ: агресија и њено спречавање

Најновија историја јасно сведочи: НАТО све чешће замењује међународне институције, делује мимо СБ УН, понаша се агресивно у најразличитијим тачкама света. Алијанса се одавно усмерила на глобалну контролу, мада не прихватају сви фактори овакву тачку гледишта. На пример, члановима Организације за колективну безбедност тешко да одговара што западни блок озбиљно намерава да успостави светску владавину.

За разлику од НАТО-а, ОДКБ коју су формирале на постсовјетском простору неке државе Европе и Азије, усмерена је на то да се заједничким напорима армије и других специјалних служби бори против спољне војно-политичке агресије, међународног тероризма и великих природних катаклизми. За разлику од НАТО-а, ОУКБ као јединствено војно-политички савез ни једном није учествовао у борбеним операцијама. Ипак само његово постојање је одвраћајући фактор за апетите оних који су навикли да заваде па владају. И наравно, гарант стабилности на територији земаља чланица организације.
Што не може да се каже о Северноатлантској алијанси која све чешће игнорише резолуције УН и води бојева дејства ван зоне своје директне одговорности. Почетак ове политике био је означен у Југославији. Упркос одлуци СБ УН, НАТО је бомбардовао суверену државу. Ствар је завршена признањем „независности“ Косова и пуним потирањем међународног права. То је одрешило руке Западу. Политиколог Леонид Савин је говорио о неким особеностима обе организације.
НАТО је био формиран у време биполарног света, у главни бенефицијар је био Вашингтон, који је успео да убеди друге западне земље да формирају одбрамбену структуру против могућег напада СССР. А ОУКБ је, да тако кажемо, остатак Варшавског уговора у оквиру ЗНД. Зато с једне стране имамо посла са војно-политичком структуром која има дугогодишње искуство, између осталог у извођењу војних операција. Са друге то је млада организација која има искуство извођења заједничких маневара. НАТО покушава да успостави глобалну доминацију под изговором мировних операција, али то се завршава војном интервенцијом. Међутим, ОДКБ се залаже за јачање националног суверенитета и целовитости, као и борбу против растућих опасности.
Треба истаћи да дуго пре југословенске кризе у НАТО-у су се чули гласови на високом нивоу о томе да је алијанса спремна да учествује у мировној делатности, између осталог и у Европи, али не жели да буде прост извођач радова за УН и друге међународне организације. Резултат су хиљаде људских жртава у току агресивних дејстава блока у разним тачкама света. Што се тиче ОДКБ, 2010. године руководство Киргизије у време кризе замолило је да се на његову територију уведу снаге за оперативно реаговање. Оваква одлука није била донета, али ОДКБ је помагао земљи захваћеној грађанским конфликтом: организовао је тражење инспиратора нереда и координацију сарадње на пресецању делатности терористичких група које су утицале на ситуацију из Авганистана. Борио се са наркомафијом, контролисоа информационе изворе. На крају без примене силе криза је регулисана.
Професор Академије привреде и државне службе при председнику РФ Александар Михајленко сматра да уз све сличности и разлике, оба блока могла би ефикасно да сарађују када не би било политике ширења НАТО-а.
Овде је присутна таква наметљивост. САД сматрају себе изузетном земљом. Барак Обама је о томе говорио у свом недавном експозеу. И ова изузетност се испољава у својеврсној дрскости, у занемаривању интерса других. И то одликује став НАТО-а од става ОДКБ.
Индикативно је да је западни блок усвојио своју нову стратешку концепцију у контексту бомбардовања Југославије. У документу су били означени опорни елементи такве политике: НАТО прихвата самосталне одлуке о спровођењу појединих акција, између осталог ван граница своје територије и уз примену Оружаних снага. Од тада операције алијансе, праћење многобројним жртвама, постале су серијске. Наравно, ничег сличног нема ни у једном оснивачком документу ОДКБ.

НАТО и ОДКБ: агресија и њено спречавање

Илија ХарламовДанас, 20:55


НАТО и ОДКБ: агресија и њено спречавање

Најновија историја јасно сведочи: НАТО све чешће замењује међународне институције, делује мимо СБ УН, понаша се агресивно у најразличитијим тачкама света. Алијанса се одавно усмерила на глобалну контролу, мада не прихватају сви фактори овакву тачку гледишта. На пример, члановима Организације за колективну безбедност тешко да одговара што западни блок озбиљно намерава да успостави светску владавину.

За разлику од НАТО-а, ОДКБ коју су формирале на постсовјетском простору неке државе Европе и Азије, усмерена је на то да се заједничким напорима армије и других специјалних служби бори против спољне војно-политичке агресије, међународног тероризма и великих природних катаклизми. За разлику од НАТО-а, ОУКБ као јединствено војно-политички савез ни једном није учествовао у борбеним операцијама. Ипак само његово постојање је одвраћајући фактор за апетите оних који су навикли да заваде па владају. И наравно, гарант стабилности на територији земаља чланица организације.
Што не може да се каже о Северноатлантској алијанси која све чешће игнорише резолуције УН и води бојева дејства ван зоне своје директне одговорности. Почетак ове политике био је означен у Југославији. Упркос одлуци СБ УН, НАТО је бомбардовао суверену државу. Ствар је завршена признањем „независности“ Косова и пуним потирањем међународног права. То је одрешило руке Западу. Политиколог Леонид Савин је говорио о неким особеностима обе организације.
НАТО је био формиран у време биполарног света, у главни бенефицијар је био Вашингтон, који је успео да убеди друге западне земље да формирају одбрамбену структуру против могућег напада СССР. А ОУКБ је, да тако кажемо, остатак Варшавског уговора у оквиру ЗНД. Зато с једне стране имамо посла са војно-политичком структуром која има дугогодишње искуство, између осталог у извођењу војних операција. Са друге то је млада организација која има искуство извођења заједничких маневара. НАТО покушава да успостави глобалну доминацију под изговором мировних операција, али то се завршава војном интервенцијом. Међутим, ОДКБ се залаже за јачање националног суверенитета и целовитости, као и борбу против растућих опасности.
Треба истаћи да дуго пре југословенске кризе у НАТО-у су се чули гласови на високом нивоу о томе да је алијанса спремна да учествује у мировној делатности, између осталог и у Европи, али не жели да буде прост извођач радова за УН и друге међународне организације. Резултат су хиљаде људских жртава у току агресивних дејстава блока у разним тачкама света. Што се тиче ОДКБ, 2010. године руководство Киргизије у време кризе замолило је да се на његову територију уведу снаге за оперативно реаговање. Оваква одлука није била донета, али ОДКБ је помагао земљи захваћеној грађанским конфликтом: организовао је тражење инспиратора нереда и координацију сарадње на пресецању делатности терористичких група које су утицале на ситуацију из Авганистана. Борио се са наркомафијом, контролисоа информационе изворе. На крају без примене силе криза је регулисана.
Професор Академије привреде и државне службе при председнику РФ Александар Михајленко сматра да уз све сличности и разлике, оба блока могла би ефикасно да сарађују када не би било политике ширења НАТО-а.
Овде је присутна таква наметљивост. САД сматрају себе изузетном земљом. Барак Обама је о томе говорио у свом недавном експозеу. И ова изузетност се испољава у својеврсној дрскости, у занемаривању интерса других. И то одликује став НАТО-а од става ОДКБ.
Индикативно је да је западни блок усвојио своју нову стратешку концепцију у контексту бомбардовања Југославије. У документу су били означени опорни елементи такве политике: НАТО прихвата самосталне одлуке о спровођењу појединих акција, између осталог ван граница своје територије и уз примену Оружаних снага. Од тада операције алијансе, праћење многобројним жртвама, постале су серијске. Наравно, ничег сличног нема ни у једном оснивачком документу ОДКБ.

Изабран нови Поглавар Украјинске Православне Цркве

Данас, 21:10

Изабран нови поглавар украјинске цркве

Нови митрополит Кијевски и све Украјине је 69-годишњи Онуфриј, одлучено је у Кијево-Печерској лаври где је одржан сабор архијереја Украјинске православне цркве.

Тако је изабран наследник преминулог пре 40 дана митрополита Владимира.
Патријарх Московски и све Русије Кирил је благословио новог челника Украјинске православне цркве Московске патријаршије.
Избор митрополита Онуфрија ће помоћи да се успостави мир на украјинској земљи, стоји у изјави прес службе Руске православне цркве.

ВУЧИЋ: Истрага НИС-а не нарушава односе са Русијом


Премијер Србије Александар Вучић рекао је да не верује да ће покретање истраге о руској приватизацији НИС-а угрозити однос Србије са Русијом, наводећи да би било одлично ако би било могуће да се направи ревизија уговора о куповини НИС-а.

vucic tjub ВУЧИЋ: Истрага НИС а не нарушава односе са Русијом
Срби и Руси су пријатељи, истрага неће угрозити односе: Александар Вучић(Фото: ЈуТЈуб)
„Шта се у конкретном случају догађало показаће истрага надлежних органа. Не тврдим да постоји кривично-правна одговорност… Уопште чак и не верујем да је ту државни врх узимао паре. Али, надлежни органи ће да раде свој посао“, рекао је Вучић.
Он је подсетио да је Србија, уз БиХ због специфичног става Републике Српске, једина земља у Европи која није увела санкције Русији због украјинске кризе.
„Чини ми се да то довољно говори о нашем поштовању према Руској Федерацији и поштовању тог односа“, рекао је Вучић, наводећи да Влада Србије води унутрашњу и спољну политику по Уставу Србије и у складу са интересима грађана Србије.
Посредни притисци на Србију због Украјине
Када је реч о односу Србије према украјинској кризи и увођењу санкција Русији, Вучић је истакао да нема никаквих притисака на Србију на бруталан начин, али да није лака ситуација.
„Нема их на тако бруталан начин као што неко мисли, али има их на посредан начин, а некад је то и непосредно“, рекао је Вучић новинарима у Влади Србије.
Он је додао да Србија има јасне одговоре да поштује међународно право, не меша се у сукобе, али да Србија мора да преживи.
„А да су нам сада (Руси) заврнули гас, шта бисмо радили на зиму? Ниједно предузеће не би могло да ради. Зато је `Јужни ток` важан за Србију“, рекао је Вучић, наводећи да Србија има проблема са енергетском безбедношћу.
Он је рекао да се он не плаши да важна питања за Србију покреће пред великим лидерима у свету и да је таква питања покретао и пред руским лидерима.
„Ми смо о неким стварима разговарали и о томе ћемо наставити разговоре. Да ли сам срећан због тога што је неко направио профит од 500 милиона долара за шест месеци на нашој нафти и гасу ? Нисам. А да нам је на крају укупан профит од 400 милиона и да на крају добијемо дивиденду од 29 милиона, а да од онога што је улагано у регион нисмо видели много тога“, рекао је Вучић.
Вучић је истакао да руководство Србије не ради ни за Американце, нити за Русе, него за Србију и грађане Србије и штити интересе Србије.
Извор: Агенције